تصمیم شهرداری برای سپردن پروژه‌های عمرانی به پیمانکار قوی

تصمیم شهرداری برای سپردن پروژه‌های عمرانی به پیمانکار قوی

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تصمیم گرفتیم در اجرای پروژه‌های عمرانی تمام اقدامات را به عهده یک پیمانکار قوی و توانمند بگذاریم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مازیار حسینی با بیان اینکه هم اکنون بحث مشکل جدول سازی به طور کامل در شهرداری تهران برطرف شده است، اظهار داشت: پیش از این بسیاری از جداول مورد استفاده اصطلاحاً جداول دستی بودند که عمر مفید آنها در زمان یخ بندان، هوازدگی و مقاومت‌های فشاری وکششی پایین بود اما در حال حاضر با تلاش مدیریت شهری در سطح شهر تنها جداول استاندارد و مکانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون با فراخوانی که پیش از این صورت گرفت ۱۳ تا ۱۴ شرکت در این زمینه به فعالیت می‌پردازند که مدام از طریق معاونت فنی و عمرانی اقدامات آنها رصد می‌شود، تا در بحث جداول و آسفالت، شهرداری تهران با هیچ مشکلی روبه رو نشود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه لیست این شرکت‌های مجاز در پرتال معاونت فنی عمران قرار دارد و پیمانکاران برای اجرای پروژه موظفند فقط از این لیست انتخاب خود را به انجام برسانند، گفت: بر همین اساس تولیدات گسترده شده و با ایجاد فضای رقابتی، شغل به وجود می‌‌آید.

وی اضافه کرد: سال گذشته در موضوع کف پوش‌های بتنی و جداول، استانداردهایمان را افزایش دادیم و در سال جاری بحث آسفالت در دستور کار قرار گرفت که آن هم به نحو مطلوب به انجام رسید و هم اکنون در شهرداری تهران از آسفالت استاندارد استفاده می‌کنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه بنا بر آسیب شناسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که در اجرای برخی پروژه‌ها به دلیل وجود چندین پیمانکار کارها آن طور که باید به شکل مطلوب به اجرا در نمی‌آید، گفت: به طور مثال پیمانکار آسفالت سازی کار را درست انجام داده اما کسانی که کار جدول را به انجام می رسانند کار را به موقع تحویل نمی‌دهند که در این مورد تصمیم گرفتیم در اجرای پروژه‌های عمرانی تمام اقدامات را به عهده یک پیمانکار قوی و توانمند بگذاریم.

وی افزود: به این وسیله تنها با یک پیمانکار در اجرای یک پروژه سر و کار داریم و صفر تا صد اجرای پروژه را نیز از وی می‌خواهیم.

معاون فنی و عمران شهرداری با بیان اینکه این کار در مرحله مناقصه قرار دارد، گفت: ما می‌خواهیم همه وضعیت یک ناحیه را در اجرای پروژه عمرانی به یک پیمانکار بسپاریم که در این راستا به شکل پایلوت در منطقه ۱۸ این کار آغاز می شود، همچنین در ۲ ناحیه دیگر نیز کار به اجرا در خواهد آمد.

وی در این زمینه توضیح داد: وضعیت معابر با توجه به شاخص‌های علمی رصد و ثبت و ضبط می‌شود و هنگام برگزار شدن مناقصه گزارشی از وضعیت موجود پروژه به پیمانکار داده شده و در کنارش وضعیت مطلوب نیز مشخص می‌شود، تا به این ترتیب صفر تا صد اجرای پروژه به عهده یک پیمانکار توانمند قرار گرفته و بر همین اساس در مقابل شهرداری نیز یک پیمانکار برای پاسخگویی قرار می گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه افزود: هم اکنون این کار به صورت پایلوت در منطقه ۱۸ به انجام می رسد و پس از آسیب شناسی و رفع مشکل، سال آینده این اقدام به کل ۱۲۳ ناحیه شهر تهران تسری می‌یابد.

وی همچنین تاکید کرد: برای ما به همان اندازه که رضایتمندی شهروندان از اجرای پروژه های عمرانی بزرگ حائز اهمیت است، رضایت مردم از پروژه‌هایی که در قالب محلات به انجام می‌رسد نیز اهمیت داشته و تمام سعی و تلاش مدیریت شهری افزایش رضایت مندی شهروندان است.

 

 

    نظرات