کاهش کیفیت با ارزان سازی در نوسازی بافتهای فرسوده

کاهش کیفیت با ارزان سازی در نوسازی بافتهای فرسوده

http://www.bananews.ir/نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی گفت: با ارزان سازی در نوسازی بافتهای فرسوده، کیفیت در ساخت و ساز حذف خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی محمود صداقت در سمینار ترویج فرهنگ مشارکت با بخش خصوصی در نوسازی بافتهای فرسوده اظهار داشت: نوسازی بافتهای فرسوده شهری نیازمند برنامه ریزی دقیق است و اگر در این مسیر ارزان سازی در دستور کار قرار گیرد کیفیت در ساخت و سازها حذف خواهد شد.

وی افزود: مدیریت شهری نیازمند تفکر، تعقل و اندیشه است زیرا این مساله زیربنای فعالیتهای اجرایی محسوب می‌شود و برپایه آن می‌توان دانش تولید کرد.

وی ادامه داد: نوسازی بافتهای فرسوده شهری مانند تهران در نخستین گام نیازمند فرهنگ سازی است و در این مسیر باید ساختن بنای مقاوم مورد تاکید قرار گیرد زیرا در صورت عدم استفاده از مصالح استاندارد و اجرای یک سازه با کیفیت هیچ دستاوردی جز اتلاف سرمایه های ملی حاصل نخواهد شد.

صداقت با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از طرح هایی که با شعار ارزان سازی ایجاد شده اند کیفیت لازم را ندارند، افزود: برای جلب مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده ابتدا باید مطالعات دقیق و گسترده ای صورت گیرد و منفعت این بخش در آن دیده شود تا یک سرمایه گذار با نگاه ملی وارد عرصه نوسازی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوعاتی مانند دانش، سرمایه و کار ابعاد اصلی جلب مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده به شمار می روند اما در این میان ایجاد فضای امن برای حضور سرمایه گذاران مغفول مانده است.

وی گفت: اگر به طرح نوسازی بافت های فرسوده با یک دید ملی توجه شود و حداقل درآمد سرمایه گذار مورد توجه قرار گیرد می‌توان به ایجاد یک بنای با کیفیت امیدوار بود.

 

 

    نظرات