شرایط برای توسعه و اشتغالزایی در منطقه شمیل به خوبی فراهم...

شرایط برای توسعه و اشتغالزایی در منطقه شمیل به خوبی فراهم...

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با افتتاح پروژه انتقال آب از سدهای شمیل و نیان برای شبکه 500 هکتاری گلخانه شمیل که شبکه گلخانه شمیل نیز در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید شرایط برای توسعه و اشتغالزایی در منطقه شمیل و بندرعباس به خوبی فراهم خواهد شد و مردم منطقه از نعمات سدهای شمیل و نیان نیز برخوردار می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون در قالب پویش هر_هفته_الف_ب_ایران هر هفته در کشور طرح‌های مجموعه وزارت نیرو در حوزه‌های آب و برق به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در هفته جاری و همزمان با هفته دهم این پویش در سال 1399، طرح‌هایی که طی ماه‌ها و سال‌های گذشته در بخش انتقال و توزیع آب توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان انجام شده بود توسط رئیس جمهور و وزیر محترم نیرو به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تامین آب پایدار، اشتغالزایی و توسعه کشاورز و صنعت را از جمله اهداف این پروژه‌ها دانست و ادامه داد: بسیار خرسندیم که شرایطی فراهم شده است تا مردم عزیز ما از این پروژه‌ها استفاده کنند.

طرح انتقال آب از سدهای شمیل و نیان به شبکه شمالی دشت میناب و 500 هکتاری گلخانه شمیل/ شبکه توزیع آب گلخانه شمیل

ملایی تصریح کرد: طرح انتقال آب از سدهای شمیل و نیان یکی از پروژه‌هایی است که در هفته دهم پویش هر_هفته_الف_ب_ایران افتتاح خواهد شد. این طرح دارای خط انتقالی به قطر 900 میلی‌متر و حدود هفت کیلومتر احداث شده است و بخشی از پروژه نیز در سال‌های گذشته به طول 30 کیلومتر با قطر هزار و 200 میلی‌متر اجرا شده است.

وی میزان اعتبار این پروژه را 340 میلیارد ریال عنوان کرد و مطرح کرد: هدف و موضوعی که این پروژه دنبال می‌کند انتقال آب از سدهای شمیل و نیان برای شبکه 500 هکتاری گلخانه شمیل است که شبکه گلخانه شمیل نیز در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید تا شرایط برای توسعه و اشتغالزایی در منطقه شمیل و بندرعباس به خوبی فراهم شود و مردم منطقه از نعمات سدهای شمیل و نیان نیز برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: این خط انتقال حدود 15 تا 16 میلیون متر مکعب آب از سدهای شمیل و نیان را به شبکه شمال دشت میناب انتقال می‌دهد. طی اقدامی مشترک توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان و سازمان جهادکشاورزی، شبکه‌های توزیع آب و اراضی منطقه بازسازی و مسطح شد و در سالیان گذشته به بهره‌برداری رسید که اکنون نیز طرح انتقال آب مطمئن با استفاده از ظرفیت‌های شمیل و نیان برای این منطقه فراهم شده است.

ملایی بیان داشت: در مجموع باعث شده است که در بخش شمال شهرستان میناب و بخش تخت و قلعه‌قاضی یک تحول بسیار خوبی در حوزه تامین و توزیع آب از  طریق احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی ایجاد شود.

طرح انتقال آب از منابع آب‌های سطحی شهرستان میناب به شهرک صنعتی میناب (تیرور)

وی تشریح کرد: شهرک صنعتی میناب در حال حاضر حدود 75 هکتار مساحت دارد. طرح توسعه‌ای 50 هکتار نیز به این شهرک افزوده خواهد شد که نقش بسیار بسزایی در توسعه شهرستان و اشتغالزایی به خصوص در بخش صنایع دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه برای اتمام این پروژه 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود، گفت: سالیان سال این شهرک به دلیل کمیت و کیفیتی که منابع آب استان داشت با مشکل مواجه بود که با هماهنگی صورت گرفته با مجموعه استانداری هرمزگان، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان انجام شد توانستیم تامین آب این شهرک را با کیفیت مناسب انجام دهیم.

ملایی اذعان کرد: پس از بهره‌برداری از این پروژه سرمایه‌گذاران این شهرک دیگر دغدغه کمبود و کیفیت آب را نخواهند داشت و در پی آن اشتغال و صنعت در منطقه رونق مناسبی به خود خواهد گرفت و امیدوارم کمک خوبی به تحقق جهش تولید در شهرستان میناب کند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات