ارائه پایان کار به ساختمانهای دارای آسانسور استاندارد

ارائه پایان کار به ساختمانهای دارای آسانسور استاندارد

http://www.bananews.ir/ساختمانهای شهر تهران از این پس به شرط داشتن گواهی نامه ایمنی و آسانسور استاندارد، پایان کار می گیرند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: در حال حاضر ۴۳۰ واحد سازنده آسانسور در کشور فعال هستند که سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مجوز آنها را صادر کرده است. همراهی بیات افزود: در حال حاضر فهرست سازندگان آسانسور، در کتابچه ای به چاپ رسیده و در اختیار شهرداری های مناطق قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آسانسورهایی که قبل از سال ۸۲ ، نصب و راه اندازی شده است از ایمنی مناسبی برخوردار نیستند گفت: در حال حاضر ، بازدید های دوره ای از وضعیت این آسانسورها در حال انجام است که در صورت تایید نقص فنی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود. مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران گفت: در حال حاضر، برخی شهروندان از عملکرد و ایمنی این آسانسورها به سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران شکایت کرده اند.

همراهی بیات تصریح کرد: از اواخر پارسال تاکنون از ۱۳۰۰ واحد که دارای اینگونه از آسانسورها هستند، بازدید شده است. وی گفت: اغلب این آسانسورها در سازمانهای دولتی، بیمارستانها، خوابگاهها و منازل سازمانی نصب شده است که متاسفانه برای نصب آنها کنترلی انجام نشده است. پیش از این اعطای نشان استاندارد به صورت تشویقی به افراد داده می شد.

همراهی بیات گفت: چنانچه دستگاه های اجرایی و خدماتی برای استاندارد سازی آسانسورهای خود اقدام نکنند ، پرونده آنها از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود. وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: سالانه مالکان ، موظف هستند برای اطمینان از ایمنی آسانسورها با شرکت های نصاب همکاری داشته باشند.

 

 

 

 

    نظرات