پس از درمان، توانمندسازی معتادان باید مورد توجه  ...

پس از درمان، توانمندسازی معتادان باید مورد توجه ...

پس از درمان، توانمندسازی معتادان باید مورد توجه قرارگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، شهناز رمارم، در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث اردوگاه نگهداری و درمان معتادین متجاهر که با حضور استاندار خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، فرماندار و شهردار و مدیران شهری برگزار شد، با بیان اینکه مشهدمقدس ویژگی‌های مختص خودش را در ایران و جهان دارد، اظهارکرد: با توجه به جایگاه‌ این شهر، نگاه‌های ملی و بین‌المللی را به مشهد شاهد هستیم؛ لذا در شان شهری با مقیاس‌های اینچنینی نیست که شاهد معتاد متجاهر و مبتلا به آسیب‌های اجتماعی باشیم.

رمارم در ادامه گفت: از منظر شهرسازی، کالبد فیزیکی شهرها، تنها سیما و منظر شهری نیست؛ شهر موجوی زنده است که هویت و روح خود را از ساکنانش می‌گیرد.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر علاوه بر اینکه خودشان در عذاب هستند، سایر شهروندان را به زحمت می‌اندازند، افزود: برهمین اساس، مدیریت شهری مشهد وظیفه خود دانسته تا به پاکسازی این چهره نازیبا و معضل و آسیب اجتماعی از فضای شهر کمک کند که در وهله نخست مکانی را با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر و استانداری احداث خواهد کرد.

رمارم خاطرنشان کرد: در کنار درمان، نگهداری و نجات افراد از منجلاب اعتیاد، باید آنها را توانمند کنیم و به فکر اشتغال آنها نیز باشیم تا در گام بعدی به جامعه و خانواده خود بازگردند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات