امضای تفاهم نامه واگذاری شبکه گاز دو پوندی به نظام مهندسی یزد

امضای تفاهم نامه واگذاری شبکه گاز دو پوندی به نظام مهندسی یزد


تفاهم نامه واگذاری شبکه گاز دو پوندی به نظام مهندسی یزد با حضور مسوولان استان امضا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، تفاهم نامه واگذاری طراحي، نظارت و اجراي لوله كشي گاز دو پوندی به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در نشستی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، مدیر عامل شرکت گاز و مدیر کل راه و شهرسازی استان در محل دفتر معاونت عمرانی استاندار امضا شد.

در این نشست محسن صادقیان معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد فعالیت ها را با هدف کاهش هزینه و زمان و افزایش کیفیت به شرکت ها و سازمان های پیشتاز و حرفه ای برون سپاری کند.

صادقیان در ادامه نسبت به واگذاری شبکه گاز دو پوندی به سازمان نظام مهندسی ابراز خرسندی کرد د و افزود: قطعاً سازمان نظام مهندسی با بهره گیری از ظرفیت های تخصصی که در اختیار دارد، می تواند این اهداف را به بهترین شکل محقق سازد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در این نشست به آمادگی سازمان در این زمینه اشاره کرد و گفت: قطعاً برای ورود به شبکه گاز دو پوندی نیاز به مهارت و صلاحیت بیشتر است که تمام ملاحظات قانونی، اداری و ایمنی برای ورود به این عرصه انجام شده و با برگزاری دوره های آموزشی لازم ظرفیت های خوبی در سازمان فراهم شده است.

سالاری در کناريادآوري اهمیت و فواید انرژی گاز، به اثرات زیانبار ناشی از استفاده نادرست آن اشاره کرد و اظهارداشت: لازم است  به منظور کاهش آسیب ها و ایمن سازی شبکه گاز، علاوه بر ارائه خدمات مهندسی در زمینه طراحی، اجرا و نظارت، از تجهیزات استاندارد استفاده و به صورت دوره ای از تأسیسات گازی به خصوص در کارخانجات بازدید به عمل آید.

وي همچنين اعلام کرد: درخصوص استفاده از ظرفيتهاي تخصصي نظام مهندسي، با شركت توزيع برق تفاهم نامه مبادله شده و آماده همكاري با شركت آبفا نيز هستیم.

علي اكبر میدانشاهی، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد نیز هدف از این واگذاری را افزایش کیفیت در ارائه خدمات عنوان کرد و گفت:  به دلیل اهمیت کیفیت در تأسیسات گاز و با عنایت به تجربه اثربخشی که در همکاری با سازمان نظام مهندسی برای واگذاری شبکه گاز خانگی به آن سازمان داشتیم، در فاز بعدی اقدام به واگذاری شبکه گاز فشار قوی به این سازمان کردیم.

رضا يادگاري، مدیركل راه و شهرسازی استان هم در این دیدار نسبت به این واگذاری ابراز رضايت کرد و با بیان اینکه گاز دو پوندی به دلیل فشار بالا نیازمند نظارت و مراقبت بیشتری است، از اعمال نظارت عالیه قوی در این بخش خبر داد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات