بازرسی دوره‌ای از لوله‌کشی گاز منازل براساس مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان

بازرسی دوره‌ای از لوله‌کشی گاز منازل براساس مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت: با همکاری شرکت گاز استان بازرسی دوره‌ای از لوله‌کشی گاز منازل مطابق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان برای کاهش خطرات ناشی از منواکسید کربن و جلوگیری از مرگ‌های خاموش اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، جلسه‌ای با حضور مهندس‌ منوچهر ماهرو بختیاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، مهندس کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز و معاونین این شرکت، پیرو تأکید معاونت عمرانی برای ایمن‌سازی اماکن خصوصی و عمومی در کاهش تلفات جانی و مالی مردم در محل سازمان نظام مهندسی استان برگزار شد.

مهندس بختیاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و کارهای انجام شده توسط سازمان نظام مهندسی، راهکارهایی در خصوص اجرایی شدن بازرسی دوره‌ای از لوله‌کشی گاز منازل مطابق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان برای کاهش خطرات ناشی از منواکسید کربن و جلوگیری از تلفات جانی را ارائه کردند.

مهندس بختیاری در ادامه افزود: با اجرای کارشناسی این طرح امید است استان لرستان به‌عنوان نمونه شاخص کشوری در اجرای مفاد مبحث بیست‌و‌دوم مقررات ملی ساختمان مطرح شود.

مدیرعامل شرکت گاز بابیان اینکه این شرکت برای کاهش خطرات و حفظ جان مردم حاضر به همکاری با نظام مهندسی ساختمان است، افزود: در مرحله اول باید کارگروه مشترک بین شرکت گاز و نظام مهندسی ساختمان تشکیل شود و این کارگروه هر دو هفته یک‌بار برگزار و زیرساخت‌های اجرایی را بررسی کنند.

مهندس گودرزی بیان داشت: برای اجرایی شدن نیاز به همراهی رسانه‌ها، صداوسیما، معاونت عمرانی استانداری، دادستانی و دادگستری است تا موانع اجرایی سر راه این موضوع برداشته شود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات