جدیدترین پیش‌بینی‌ها از قیمت مسکن تا پایان سال

جدیدترین پیش‌بینی‌ها از قیمت مسکن تا پایان سال

http://www.bananews.ir/یک استاد دانشگاه گفت: با بررسی‌های انجام شده، تا انتهای سال شاهد افزایش قیمت در بخش مسکن خواهیم بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بیت‌الله ستاریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده و با توجه به این‌که تاکنون به صورت میانگین ۳۵ درصد افزایش قیمت در بازار اجاره و مسکن داشته‌ایم، پیش‌بینی می‌شود این روند به صورت صعودی تا انتهای سال ادامه یابد.

وی افزود: با توجه به نقدینگی که در جامعه تزریق شده و نمودار‌های آن، احتمال این‌که این میزان افزایش تا سال آینده نیز ادامه یابد، وجود دارد؛ همچنین تا پایان امسال در کل ۵۵ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت در این بخش خواهیم داشت و متناسب با آن، نرخ‌ها در بازار اجاره نیز افزایش می‌یابد.

این کارشناس همچنین با بیان این‌که میزان تولید مسکن در طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ و ۸۹ بسیار کم بوده است، خاطرنشان کرد: اگرچه با استفاده از تبلیغات سعی کرده بودیم، بازار را کنترل کنیم، اما در حال حاضر بازار متوجه کمبودها شده است و قیمت‌ها به سمت واقعی‌تر شدن پیش خواهد رفت.

ستاریان ادامه داد: طی سه سال اخیر زیر ۹۰۰ هزار تولید واحد مسکونی داشته‌ایم و به علت این‌که طی این دو دهه کمترین میزان تولید را داشته‌ایم، بخش عظیمی از سرمایه‌ها، از این بخش خاطر شده بود.

وی در پایان افزود: خوشبختانه آمار اخذ جواز‌ها و شروع پروژه‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌های خارج شده از این بخش در حال بازگشت است و امیدواریم این اتفاق موجب افزایش تولید شود.

 

 

    نظرات