شورا برای تحقق برنامه‌های خود اعتبارات کافی تخصیص  ...

شورا برای تحقق برنامه‌های خود اعتبارات کافی تخصیص ...

شورا برای تحقق برنامه‌های خود اعتبارات کافی تخصیص داده است/ بررسی گزارش عملکرد سال دوم شهرداری براساس برنامه عملیاتی در زمان تفریغ بودجه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی، در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری از پروژه‌های عمرانی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد با بیان اینکه این بازدیدها با هدف بررسی میزان انطباق اقدامات و عملکرد مدیریت شهری با برنامه عملیاتی تدوین شده از سوی شورای شهر انجام می‌شود تا میزان پیشرفت و یا فاصله با برنامه‌های تبیین شده مشخص شود، اظهارکرد: در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، عملکرد با شاخص‌های برنامه تقریبا منطبق است و سرعت دستیابی به شاخص‌ها نیز براساس برنامه زمان‌بندی است.

وی افزود: در بحث تصفیه‌خانه‌های محلی به دلیل تغییرات نرخ ارز و سرمایه‌گذاری، اندکی با چالش مواجه شدیم؛ تصفیه‌خانه چهل‌بازه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد ولی همچنان در بخش‌هایی، سرمایه‌گذار نیازمند حمایت و تصمیم شوراست ، این پروژه تا پایان مردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

گندمی با تاکید بر اینکه در موضوعاتی چون گسترش کمربند فضای سبز و آبیاری این فضاها، شهرداری بدون شک نیازمند چنین تصفیه‌خانه‌هایی است تا در آینده برای تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز خود با مشکل روبرو نشود، گفت: شورا برای تحقق برنامه‌های خود اعتبارات کافی تخصیص داده و نظارت خوبی نیز از سوی کمیسیون‌ها و تیم‌های نظارتی در حال انجام است؛ دغدغه‌ها را هم رصد می‌کنیم تا اگر مصوبات نیازمند بازنگری بودند و یا در تصمیمات نیاز به تجدیدنظر احساس شد، اقدام لازم صورت گیرد.
وی در ادامه با بیان اینکه شورای پنجم در حوزه خدمات‌شهری و ایمنی و بحران شهر نیز دستاوردهای خوبی از خود به جای خواهد گذاشت، تصریح کرد: در بحث دغدغه‌های زیست محیطی، فضای سبز، تامین آب، تامین ایمنی و مقابله با بحران سنگ‌‎بنای خوبی نهاده شده که ریل‌گذاری مناسبی برای آیندگان است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد افزود: در سایر بخش های خدمات شهری همچون جمع‌آوری زباله و رفت‌وروب و ... نیز با اصرار و تاکید شورای شهر، فرآیندها و رویه‌ها در حال تغییر اساسی هستند که بخشی از آنها را در بحث جداسازی و جمع‌آوری زباله‌های خشک سطح شهر شاهدیم.

گندمی گفت: در حوزه خدمات شهری، گام‌های ارزشمندی در جهت تحقق شهر هوشمند برداشته شده و سرعت مطلوبی نیز مشاهده می‌شود که امیدواریم در پایان دوره گزارش خوبی به شهروندان ارائه دهیم.

وی از وصول گزارش اقدامات انجام شده براساس برنامه عملیاتی شهرداری به شورای شهر خبرداد و اظهارکرد: تیم نظارتی کمیسیون بودجه در حال پایش و ارزیابی این اقدامات است و به زودی با تفریغ بودجه سال 98، پس از بررسی در کمیسیون‌های تخصصی، به صحن علنی آورده می‌شود تا میزان تحقق و فاصله با برنامه مشخص گردد.

کلید واژه ها: بودجه - شورای شهر - مشهد -
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات