شناسایی، پر و مسلوب المنفعه کردن 28 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال ...

سرپرست اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 28 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان تفت شناسایی، پر و مسلوب المنفعه گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، اولین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان تفت در سال 1399 با دستور کارهای بررسی وضعیت چاه های کشاورزی؛ نصب کنتورهای هوشمند؛ بررسی اخرین وضعیت آزادسازی حریم رودخانه های شهرستان؛ ارائه گزارش منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص پروژه های سال گذشته  و بررسی آمار و گزارش چاه های غیرمجاز برگزار گردید.

در این جلسه «حسین ابراهیمی» سرپرست اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز به تشریح وضعیت منابع آبی این شهرستان پرداخت و گفت: به طور کلی تعداد 132 حلقه چاه در شهرستان تفت در بخش کشاورزی، 57 حلقه در بخش صنعت و خدمات و 134 حلقه نیز در بخش شرب فعال است که از این تعداد چاه سالیانه به طور متوسط 50 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی برداشت می شود.

وی افزود: از این تعداد چاه تا کنون 107 حلقه مجهز به کنتور هوشمند گردیده که 101 مورد آن مر بوط به بخش کشاورزی است.

سرپرست اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز در ادامه به شناسایی، پر و مسلوب المنفعه کردن 61 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 28 مورد چاه غیرمجاز شناسایی و اقدامات حفاظتی در این خصوص انجام شد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش آب های زیرزمینی باید با حفر چاه های غیرمجاز با جدیت برخورد شود و هرگونه اقدام لازم در زمینه انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات