324 مأموریت آتش‌نشانی طی 3 ماهه سال جاری وقوع یافته است/ افزایش آمار حریق و آتش سوزی با وجود هوشمندسازی ساختمان‌ها

324 مأموریت آتش‌نشانی طی 3 ماهه سال جاری وقوع یافته است/ افزایش آمار حریق و آتش سوزی با وجود هوشمندسازی ساختمان‌ها

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت:  باوجود هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری، آمار حریق و آتش سوزی رو به افزایش است.

ه گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین اللملل شهرداری ارومیه؛ ابراهیم شاد قوشچی  با بیان این که حوادث حریق وآتش‌سوزی به دلیل افزایش جمعیت و خطاهای انسانی و ایجاد نوعی از کاربری‌ها پیوسته روبه افزایش است، عنوان کرد:  باوجود هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری شاهد افزایش آمار حریق و آتش سوزی در سطح شهر هستیم.
وی افزود:  در حال حاضر علاوه بر آتش‌سوزی‌ها واحدهای مسکونی  با افزایش ماموریت ها مربوط به آسانسورهای ساختمانی مواجه هستیم که عمده دلیل بروز این نوع حادثه عدم رعایت ظرفیت آسانسور و قطع برق است.
شاد قوشچی گفت:  علاوه برافزایش حوادث مربوط به حریق و گیر افتادن در آسانسور، حوادث مربوط به آتش سوزی خودرو نیز نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است .
وی با اشاره به افزایش عملیات های زنده گیری مار در سطح شهر ارومیه ، بیان کرد:  دلیل افزایش این نوع ماموریت ها توسعه روستایی و توسعه از سمت روستاها به شهر است.
شاد قوشچی با بیان اینکه  طی3 ماهه سال جاری، 324 مأموریت آتش‌نشانی در سطح شهر ارومیه روی داده است، اظهار کرد:   از این تعداد ماموریت ها 271 ماموریت داخل شهر و مابقی مربوط به خارج از محدوده شهری است که حوادث مربوط به مهار آتش سوزی در قطعات خالی بیشترین  آمار ماموریت های آتش نشانی را به خود اختصاص داده  است .
وی با اشاره به دلیل افزایش آتش سوزی  در قطعات خالی، ادامه داد:  بارندگی‌ های فراوان، گیاهان خود رو زیادی در قطعات خالی رشد کرده است که با توجه به  اتمام فصل بهار و افزایش گرما این گیاهان خشک شده و تبدیل به پوشال‌هایی شده که مستعد آتش‌سوزی است و با کوچک ‌ترین شعله و جرقه‌ دچار حریق می‌شود.
با بیان اینکه آتش ‌سوزی در محل ‌هایی که علف‌ های خشک وجود دارد به سرعت به ویژه با وزش باد گسترش پیدا می‌کند، اظهار کرد:  عامل انسانی دلیل عمده آتش سوزی در قطعات خالی سطح شهر ارومیه است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه درخواست کرد که منابع طبیعی و محیط زیست استان آذربایجان غربی نسبت به ترمیم و تجهیز و آماده نگه داشتن ناوگان خود در این روزهای گرم  جهت مهار آتش در آماده باش کامل باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات