مشارکت شهروندان گامی موثر در توسعه و هوشمندسازی مرکز استان

مشارکت شهروندان گامی موثر در توسعه و هوشمندسازی مرکز استان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی شهردار مرکز استان، به همراه علیرضا باقریان معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری با حضور در سازمان فاوا به بررسی روند فعالیت‌‎های این سازمان پرداخت و همچنین بخشی از سیاست‌گذاری‌ها و اهداف را در شرایط خاص ایام شیوع ویروس کرونا به سرپرست این سازمان ابلاغ کرد.

شهردار ساری در این نشست با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش‌آمده و شیوع ویروس کرونا، مردم دنیا سبک جدیدی از زندگی را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: در این برهه از زمان تنها ابزاری که می‌تواند جامعه را به سطحی ایده‌آلی از آرامش برساند، به‌کارگیری صحیح و هدفمند از فناوری و تکنولوژی‌های روز است.

رجبی با اشاره به اینکه دنیای توسعه و تکنولوژی فضای گسترده‌ای از ایده‌ها و خلاقیت‌ها را به‌روی نخبگان باز می‌کند، افزود: در همین راستا و با هدف‌گذاری بهره‌برداری بهینه از عصر فناوری جدید، آنچه که در این میان اولویت دارد، شناسایی نخستین نیازهای اساسی مردم است.

وی با عنوان اینکه روند سازمان فاوا با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود باید در جهت تأمین ضرورت‌های عمومی باشد، خاطرنشان کرد: بستری تحت عنوان کارت شهروندی که چند سالی است با فراز و نشیب در شهر ساری به‌وجود آمده، نیاز به ترمیم اساسی، تغییر ساختاری و پیگیری دارد.

شهردار ساری با اعلام اینکه سازمان فاوا باید برآیندی از ایده‌های نخبگان یا مجموعه‌های دانش‌بنیان را به جمع‌بندی رسانده و به مرحله اجرا درآورد، تصریح کرد: مطمئناً اگر ما در این بخش، خدمات الکترونیکی را به‌طور آنلاین ارتقا دهیم، اعتماد عمومی به‌واسطه دسترسی آسان به مجموعه شهرداری، بیشتر جلب خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه امروز مجموعه مدیریتی در سطوح مختلف شهرداری ساری، تجمیعی از تجارب، انگیزه و انرژی است، بیان کرد: سازمان فاوا به‌عنوان پیشانی و متولی حوزه فناوری مدیریت شهری، علی‌رغم توجه به مسائل زیرساختی و توسعه این بخش، باید به تولید فکر کند.

شهردار ساری با تأکید بر اینکه ما نباید در زمینه تولید دانش و فناوری و همچنین به‌کارگیری و به اجرا رساندن آن به‌عنوان یک خدمت الکترونیک، محروم باشیم، گفت: امروز بزرگ‌ترین منابع درآمدی دنیا در بخش‌های مختلف بر پایه علم، فناوری و تکنولوژی قرار دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات