نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با کشاورزان و بهره برداران...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به همراه مهندس اکبر باقری معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت با حضور در فرمانداری شهرستان خدابنده در نشستی که مهندس سیدالبرز حسینی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ترتیب داده بود،با نماینده کشاورزان و بهره برداران شهرستان خدابنده دیدار و در جریان برخی مسائل و مشکلات منابع آبی این شهرستان قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار،مهندس افشاری با ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی استان و شهرستان خدابنده،اظهار کرد:با وجود بارندگی های مناسبی که طی دو سال اخیر شاهد آن بودیم،اگر در مدیریت مصرف آب دقت نکنیم، بروز بحران کم آبی دور از انتظار نخواهد بود.

افشاری،به افت شدید آب در برخی دشت های استان و بخصوص منطقه سجاسرود اشاره کرد و گفت: دشت زنجان ۱۵ متر، دشت سجاس ۱۰ متر، دشت قیدار حدود ۱۳ متر، دشت ابهر ۳۱ متر و دشت زرین‌آباد حدود ۱۱ متر افت داشته است، هر چند در این دشت‌ها، بعد از بارندگی پارسال که به‌موقع رخ داد، به نسبت برخی دشت‌های استان، متوسط تراز آب زیرزمینی بالا آمده است.

وی افزود:برای جلوگیری از اضافه برداشت و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اجرای مفاد طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، اقدام به الزام واحدهای صنعتی، تولیدی، خدمات و کشاورزی به نصب کنتور هوشمند طبق قوانین و مقررات اعلامی از سوی وزارت نیرو شده که در این قوانین صدور مجوز بهره‌برداری منوط به نصب کنتور بر سر چاه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،محدودیت های قانونی را در پاسخ به استعلامات ارائه شده از سوی کشاورزان و بهره برداران مهم دانست و تصریح کرد: برای توسعه کشاورزی و کشت های پر آب طلب مانند:گوجه فرنگی،سیب زمینی و هندوانه و... هیچگونه منابع آبی تخصیص داده نخواهد شد و با متخلفین اضافه برداشت از آب کشاورزی برابر قانون عمل خواهد شد.

در ادامه،مهندس سید البرز حسینی با مهم و حیاتی دانستن آب برای منطقه و روستائیان شهرستان خدابنده،اظهارداشت:متاسفانه اکثر روستاهای شهرستان خدابنده با مشکل تامین آب شرب روبرو هستند و نبایدبا تخلفات منابع آبی این شهرستان را به چالش و بحران آب دچار کنیم.

نماینده شهرستان خدابنده،از مدیرعامل آب منطقه ای زنجان خواست به مسائل و مشکلات برخی کشاورزان که موجه و قانونی است رسیدگی نموده و نتیجه آن را نیز به دفتر نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی منعکس نمایند.

در پایان،تعدادی از کشاورزان به نمایندگی از دیگر کشاورزان شهرستان خدابنده به بیان مسائل و مشکلات این بخش در حوزه تامین آب، پرداختند.

شایان ذکر است،در این نشست مهندس جواد تاراسی، مدیر جهادکشاورزی استان و مهندس علیرضا جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات