مشکل کمبود آب کلانشهر تبریز به‌زودی برطرف می‌شود/ دستور وزیر نیرو برای تامین اعتبار طرح آبرسانی نهند

مشکل کمبود آب کلانشهر تبریز به‌زودی برطرف می‌شود/ دستور وزیر نیرو برای تامین اعتبار طرح آبرسانی نهند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمیدرضا کشفی در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت تأمین آب کلانشهر تبریز گفت: در اثر ملاحظات بهداشتی ناشی از بیماری کرونا مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور از جمله تبریز افزایش چشمگیری یافته و حتی در بعضی از روزها در کلانشهر تبریز بیش از 40 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش مصرف ثبت شده است؛ این افزایش مصرف در روزهای اخیر با بالا رفتن دمای هوا مقارن شد است .
وی ادامه داد: این موضوع باعث شد در بعضی از مناطق شهر تبریز با کمبود فشار و گاها" با قطعی آب روبرو شده و به‌دلیل اینکه تولید ما کفاف این افزایش مصرف رو نمی‌داد، مجبور به مدیریت مصرف شدیم .
کشفی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های خوب مسئولان استان و هماهنگی منسجمی که بین شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب وفاضلاب انجام شد انشاء الله ظرف روزهای آینده شاهد مرتفع شدن کم‌آبی باشیم .
وی در خصوص تصمیمات گرفته شده در این سفر گفت: با تصمیماتی که در سفر اخیر گرفته شد شاهد بهره برداری از تعدادی از طرح‌های کوتاه‌مدت و میان مدت باشیم که علاوه بر رفع شدن این مشکل به‌صورت کوتاه مدت در سال آتی مشکلی برای تأمین و توزیع آب به‌صورت پایدار نداشته باشیم .
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار در خصوص گفتگوی تلفنی وزیر نیرو و نماینده ولی فقیه در استان گفت: با پیگیری‌های امام جمعه محترم تبریز و مذاکرات مثبتی که با وزیر محترم نیرو انجام دادند، وزیر نیرو دستوراتی در خصوص اختصاص اعتبارات فوری برای تکمیل طرح آبرسانی نهند صادر کرد که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات بخشی از کمبود آب شرب کلانشهر تبریز در کوتاه مدت رفع و برای طرح‌های بلندمدت آبرسانی از جمله آبرسانی از ارس مشکلات تأمین مالی آن برطرف شود .

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات