اجلاس سران فرصت مناسبی برای توسعه بزرگراه‌های اصفهان است

اجلاس سران فرصت مناسبی برای توسعه بزرگراه‌های اصفهان است

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان گفت: برگزاری اجلاس سران غیرمتعدها در این استان فرصت مناسبی برای توسعه بزرگراه‌های اصفهان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هوشنگ عشایری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فصل پاییز و شروع بارندگی‌ها، اظهار داشت: تمامی ادارات شهرستان‌های تابعه به ویژه نقاط کوهستانی و سردسیر را در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم آماده هستند

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی سریع حوادث در راه‌های حوزه استحفاظی ادارات سریعا به مرکز مدیریت راه‌های اداره کل باید از سوی ادارات راه و ترابری شهرستان‌ها اعلام شود تا از بروز حوادث ناگوار در این فصل جلوگیری شود.

مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس تقسیمات کشوری، محدوده حوزه استحفاظی ادارات شهرستان‌ها باید مشخص شود.

عشایری ادامه داد: سال گذشته در محور اصفهان - شهرضا دچار یک‌سری مشکلات از جمله ناتمام ماندن مسیر بودیم که با سپرده شدن این مسیر به اداره راه و ترابری در کمترین زمان فاز یک آن که خطرسازترین آن محسوب می‌شد به اتمام رسید.

مدیرکل راه وترابری استان اصفهان گفت: در برنامه‌های خود در سال‌جاری در صدد هستیم تا با تکمیل این مسیر که از راه‌های پرتردد کشور محسوب می‌شود از خطرات احتمالی که به وجود می‌آورد بکاهیم.

تهیه آسفالت مناسب برای بزرگراه‌های کشور نیازمند بودجه هنگفتی است

وی افزود: بعضا سوال می شود چرا مسیرهای جدیدی که احداث می شود دارای عمر آسفالت کم و نامناسب است و چرا با مسیرهای قدیمی همچون اتوبان ذوب آهن برابری نمی‌کند که در جواب باید گفت که دو عامل می‌تواند در این مورد نقش‌آفرینی کند و سبب بروز چنین مشکلی شود که در ابتدا می‌توان به نبود بودجه مناسب اشاره کرد و باید باور داشت که اگر ما می‌توانستیم بودجه هنگفتی که برای آسفالت‌ریزی با ضخامت بالا را شامل می‌شود تهیه کنیم دیگر چنین مشکلاتی در راه‌های استان بلکه کشور نداشتیم.

عشایری در ادامه به سختی کار راهداران اشاره و گفت: راهدارانی را داریم که در فصل زمستان ۷۲ ساعت بدون وقفه در حال برف‌روبی و باز کردن راه‌ها به ویژه در نقاط صعب‌العبور و کوهستانی هستند که از دید مردم به دور است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات سر راه دستگاه‌های دولتی، رسانه‌ها نباید با انتقادهایی که راه به جایی ندارد سبب تخریب یک دستگاه و یا سازمانی شوند.

مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری اجلاس سران کشورهای متعهد در اصفهان فرصت خوبی است تا توسعه فرودگاه و بزرگراه‌های منتهی به آن را در برداشته باشد.

 

 

    نظرات