مشکل آبرسانی 12 روستای لنگرود حل شد

مشکل آبرسانی 12 روستای لنگرود حل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مازیار غلامپور" با اعلام این خبر افزود: در راستای خدمت رسانی مطلوب به مشترکان روستاهای استان، پس از یکپارچه‌سازی شرکت­‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تقویت فشار شبکه توزیع آب و رفع مشکلات موجود در روستاهای شهرستان لنگرود در دستور کار شرکت قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: اجرای عملیات لوله گذاری خط انتقال به طول 430 متر، ساخت و اجرای یک عدد کلکتور، احداث یک باب چاهک پمپاژ، نصب الکتروپمپ شناور و شیرآلات مربوطه در تاسیسات پمپاژ مرکزی شهر شلمان طی 16 روز با تلاش شبانه روزی عوامل اجرایی آبفای شهرستان لنگرود و شهر شلمان انجام شد.
غلامپور همچنین اظهار داشت: با انجام این عملیات و بهره‌­برداری از آن، دبی خروجی ایستگاه پمپاژ به سمت روستاهای تحت پوشش به میزان 22 لیتر بر ثانیه رسید و علاوه بر رفع مشکل کمبود آب شرب در روستاهای دریاسر، زرداب محله، فتیده، گلسفید، دریاکنار، سلطانمرادی، پیرپشته و کمال الدین پشته، فشار آب 1894 مشترک شهر چمخاله و روستاهای تپه، پلت کله، رجب آباد و آلوغ فک نیز تقویت شد.
گفتنی است، در سال گذشته روستاهای مذکور دارای تنش آبی بودند که با اتخاذ راهکارهای ویژه و اجرای این عملیات نسبت به رفع مشکلات آب شرب مناطق یاد شده با اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد ریال از محل تبصره 3 روستایی شهرستان لنگرود اقدام شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات