دیدارسرپرست سازمان آتش نشانی رشت با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان

دیدارسرپرست سازمان آتش نشانی رشت با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان

125 رشت به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، روز گذشته 15 مرداد 99 شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش نشانی رشت به اتفاق تنی چند از مدیران این سازمان با محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان دیدار داشتند و پیرامون تعاملات و خدمات رسانی به مردم به گفتگو پرداختند .

در این نشست صمیمی شهرام مومنی ضمن تشکر از همراهی خوب و شایسته کارکنان عملیاتی و اتفاقات توزیع برق گیلان در زمان حوادث و بحران ها اظهارداشت : در زمان حوادثی همچون آتش سوزی در هر مکانی، اولین مسئله مهم قطع جریان برق آن مکان بوده که همکاران توزیع برق به موقع حضور دار ند.

وی خاطرنشان کرد : سازمان آتش نشانی در سطح شهرستان رشت 14 ایستگاه دارد که استاندارد لازم برای خدمت رسانی را دارا است .

وی گفت : در 4 ماهه اول سال 99 بیش از 1800 مورد حریق بوجود آمد که 58% آنها اتصالی سیمهای برق ساختمان و بخش اعظم آن مربوط به عیب در سیم کشی داخلی واحدهای مسکونی بود .

در ادامه محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان اظهار داشت : از ابتدای سال جاری مسئله مرکز فوریتهای برق 121 که وظیفه پاسخگویی به مشترکین برق را دارد مورد توجه شرکت بوده و این مرکز دارای 60 خط تلفن می باشد ولی در زمان بحران امکان پاسخگویی به تماسهای هجومی مشترکین وجود ندارد به همین منظور سامانه پاسخگویی ارتباطات مردمی (سام) طراحی و ارائه شد و مشترکین محترم با نصب اپلیکیشن این سامانه از طریق سایت شرکت توزیع برق گیلان می توانند از مزایایی نظیر : اعلام خاموشی برق از طرف مشترک ، امکان اطلاع یابی از خاموشی های جاری و امکان اطلاع یابی از خاموشی های با برنامه بهره مند شوند .

وی همچنین اظهارداشت : مشترکین محترم باید پیشگیری های لازم را انجام دهند تا دچار خسارات احتمالی نشوند، از این رو مشترکین در بحث لوازم خانگی حتما از دستگاه محافظ برق استفاده کنند .

هنرمند اظهار داشت: استفاده از کلیدهای نشتی جریان یا "محافظ جان" RCD برای پیشگیری از بروز آتش سوزی ناشی از اتصال سیم کشی برق داخل واحدها و ساختمان ها می تواند بسیار موثر باشد .

این مسئول افزود : امیدواریم این موضوع از طریق سازمان نظام مهندسی استان و همکاری خوب سازمان آتش نشانی برای کلیه واحدهای مسکونی مردم شریف استان محقق شود .

درخاتمه مقرر شد بین شرکت توزیع برق و آتشنشانی تفاهم نامه همکاری برای آموزشهای لازم به کارکنان منعقد شود .

شایان ذکر است: این نشست در محل کار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان و با حضور مهندس مومنی رئیس سازمان آتش نشانی به همراه معاون آموزشی و مسئول روابط عمومی این سازمان برگزار شد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات