افزايش سرانه مصرف سالانه برق در قم

افزايش سرانه مصرف سالانه برق در قم

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع برق استان، مهندس مهدي آهنين پنجه به مناسبت روز خبرنگار از دفاتر خبرگزاري هاي فارس و تسنيم در استان قم بازديد كرد و ضمن تبريك اين روز به مديران و خبرنگاران رسانه ها، از تلاش هاي فعالان عرصه رسانه قدرداني كرد.
وي نقد سازنده و منصفانه رسانه ها را كمك به بهبود شرايط و ارائه خدمات بهتر از سوي دستگاه هاي خدماتي به مردم دانست و بر ضرورت حمايت از رسانه ها تأكيد كرد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قم در اين بازديدها به ارائه گزارشي از عملكرد و فعاليت هاي اين شركت در دولت هاي يازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت: در اين مدت بيش از 374 كيلومتر شبكه فشار ضعيف هوايي و زميني در استان احداث شده است.
وي همچنين با اشاره به احداث 464 كيلومتر شبكه فشار متوسط هوايي اظهار داشت: شبكه فشار متوسط زميني نيز در هفت سال گذشته 78 كيلومتر افزايش يافته است.
آهنين پنجه از نصب 24 هزار چراغ روشنايي طي دولت هاي يازدهم و دوازدهم در معابر قم خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر تعداد چراغ هاي روشنايي معابر استان قم به 105 هزار چراغ رسيده است.
وي با بيان اينكه يك هزار و 445 پست عمومي در اين مدت در استان احداث شده است، خاطرنشان كرد: اين تعداد پست، 332 مگاولت آمپر را به ظرفيت پست هاي استان افزوده است.
مديرعامل شركت توزيع نيرو برق استان يادآور شد: در اين مدت 53 فيدر 20 كيلوولت نيز احداث شد و مجموع فيدرهاي 20 كيلوولت استان به 211 فيدر ارتقاء يافت.
وي در ادامه از افزايش 117 هزار مشترك جديد به مشتركان برق استان خبر داد و گفت: اين تعداد شامل، 84 هزار مشترك خانگي، 10 هزار مشترك در بخش عمومي و اداري، يك هزار و 100 مشترك در بخش كشاورزي، يك هزار 300 مشترك در بخش صنعتي و 19 هزار مشترك در بخش تجاري مي شود.
آهنين پنجه يادآور شد: در مجموع تعداد مشتركين شركت توزيع نيروي برق استان از 463 هزار مشترك در سال 92 به 580 هزار مشترك افزايش يافته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به الكترونيك كردن فعاليت هاي شركت توزيع نيروي برق استان اشاره كرد و اظهار داشت: پس از اينكه در مرحله نخست به سرعت ميز خدمت را براي ارائه خدمات آسان تر به شهروندان راه اندازي كرديم در مرحله بعدي به سراغ ارائه خدمات به صورت الكترونيكي به مردم رفتيم.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان حذف قبوض كاغذي و پرداخت صورت حساب برق به صورت الكترونيكي، راه اندازي نرم افزار "اسكادا" به منظور رصد اطلاعات پست هاي فوق توزيع و بار خط و پست ها، دسترسي به نرم افزار "مدام" به منظور رصد پيك مصرف استان به صورت آنلاين، راه اندازي نرم افزار "سام" به منظور اطلاع مشتركان از خاموشي ها و ثبت درخواست هايشان و ارائه 44 خدمت توسط پرتال شركت را از جمله اقدامات اين شركت در راستاي الكترونيكي كردن فعاليت ها و خدمات برشمرد.
وي همچنين از كنترل و قرائت از راه دور 650 چاه كشاورزي با كنتور فهام خبر داد و خاطرنشان كرد: با نصب اين كنتورها به راحتي مي توانيم چاه هاي كشاورزي را كنترل كنيم و در صورت ضرورت در ساعت پيك مصرف آن ها را قطع كنيم.
آهنين پنجه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه كاهش تلفات تصريح كرد: با تلاش هاي صورت گرفته در دولت هاي يازدهم و دوازدهم، تلفات شبكه برق استان از 15 درصد به 9.2 كاهش پيدا كرد و براي نخستين بار امسال به زير 10 درصد رسيد.
وي در ادامه ظرفيت توليد پراكنده اي برق را در استان 71 مگاوات اعلام كرد و گفت: از اين ميزان 12 مگاوات توسط نيروگاه هاي خورشيدي و مابقي توسط ديزل ژنراتور توليد مي شود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان قم ظرفيت اسمي 714 مگاواتي نيروگاه سيكل تركيبي استان ابراز داشت: اين نيروگاه معمولاً 580 تا 600 مگاوات برق تحويل شبكه مي دهد و ما برق را از شبكه سراسري دريافت مي كنيم.
وي در پايان با اشاره به افزايش سرانه مصرف سالانه خانوارها از دو هزار و 269 كيلووات در سال 92 به دو هزار و 853 كيلووات در سال 98 اذعان داشت: حركت خانواده ها به سمت رفاه بيشتر و استفاده از كولرهاي گازي از جمله دلايل افزايش سرانه مصرف برق در استان است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات