یک کیلومتر از رودخانه سنگورچای در محدوده شهرستان کوثر لایروبی و...

رییس اداره منابع آب شهرستان کوثر گفت: در راستای لایروبی و ساماندهی رودخانه های شهرستان کوثر به منظور استفاده از ظرفیت بند «و» تبصره 8 قانون بودجه سال 1399 رودخانه سنگورچای بطول یک کیلومتر لایروبی و بازگشائی خواهد شد.

مهندس محمد بزانه افزود: ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز و نیازمند لایروبی مراتب از طریق مدیریت بحران فرمانداری شهرستان پیگیری گردید و با هماهنگی های صورت گرفته مدیر و کارشناسان دفتر مهندسی رودخانه شرکت و کارشناس محترم دفتر مدیریت بحران استانداری در محل حضور و پس از بررسی میدانی وضعیت موجود، لزوم لایروبی و ساماندهی رودخانه به تایید این کارشناسان رسید .

وی با تاکید بر لزوم بازگشایی و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه های شهرستان در راستای عبور مطمئن و ایمن سیلاب، استفاده از ظرفیتهای قانونی موجود را راهکاری برای برون رفت از آسیب پذیری و افزایش تاب آوری در جهت مقابله با سیلاب دانست.

مهندس بزانه عنوان کرد: با توجه به الزام ارائه طرح ساماندهی توسط پیمانکار، بررسی های کارشناسی و فنی درخصوص طرح مذکور انجام خواهد شد تا علاوه بر کنترل مخاطرات ناشی از سیلاب، شاهد  جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف آتی و حفاظت از مالکیت بستر رودخانه مطابق ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب باشیم .

مهندس بزانه با اشاره به لزوم پایش و حفاظت بستر رودخانه ها توسط اکیپ های گشت و بازررسی، شناسایی و آزادسازی تصرفات صورت گرفته در بستر رودخانه های شهرستان را یکی از اولویت های کاری اداره منابع آب کوثر عنوان نمود .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات