پروانه فعالیت رسمی نخستین موزه فوتبال کشور در تبریز صادر شد

پروانه فعالیت رسمی نخستین موزه فوتبال کشور در تبریز صادر شد

به گزارش شهریار، احمد حمزه زاده امروز با اعلام این خبر افزود: پروانه فعالیت رسمی این موزه از سوی اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادر شده است و فعالیت رسمی آن در راستای جلب رضایت گردشگران نقش بسزایی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به سابقه و نقش تبریز و چهره های نامدار استان در عرصه فوتبال کشور، فعالیت موزه فوتبال آذربایجان در تبریز از جذاب ترین ظرفیت‌های گردشگری بوده که به همت شهرداری تبریز گردآوری شده و فعالیت مجدد خود را از سال ۹۷ در ساختمانی جدید آغاز کرده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به سابقه درخشان تبریز در عرصه موزه داری و نقش موثر آن در حفاظت از آثار و تاریخی منطقه و معرفی آنها گفت: این استان و تبریز به واسطه دارا بودن موزه های متعدد و برخوردار از تنوع موضوعی قابل توجه، آثار ارزشمند تاریخی، فرهنگی و هنری متعددی را در خود جای داده اند.

حمزه زاده، توسعه و گسترش موزه های استان را از مهم ترین اهداف این اداره کل اعلام کرد و ادامه داد: بر این اساس اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با تمرکز بر موضوع تنوع بخشی به محتوای موزه ها و حمایت از تشکیل موزه های تخصصی صدور پروانه فعالیت برای مجموعه هایی مانند موزه فوتبال آذربایجان را در دستور کار خود قرار داده بود.

آذربایجان شرقی ۲۱ موزه دارد که موزه آذربایجان، موزه قاجار، موزه قران و کتابت و موزه مشروطه و سنجش تعدادی از آنها می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات