انضباط مالی و شفافیت رویکرد شورای پنجم

انضباط مالی و شفافیت رویکرد شورای پنجم

انضباط مالی و شفافیت رویکرد شورای پنجم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری امروز در صد ویکمین جلسه علنی شورای شهر افزود: ساختار بروکراتیک و بزرگ شهرداری ایجاب می‌کند که به شفافیت و انضباط مالی توجه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا گستردگی این مجموعه می تواند زمینه‌ساز ایجاد برخی از مشکلات باشد.
وی اضافه کرد: در بحث استفاده از فناوری‌های نوین و گردش آزاد اطلاعات اتفاقات خوبی افتاده که در این خصوص از تلاش‌ها و زحمات مهندس آل‌شیخ کمال تقدیر و تشکر را داریم.
وی با بیان این که طراحی سامانه فاش، بارگذاری تمامی اطلاعات شهرسازی و دسترسی آنلاین شهروندان، تشکیل کارگروه شفافیت در شورای شهر و پیگیری مستمر اتفاقات شهرداری و لایحه سوت‌زنی از جمله مصوبات شورا در باب تحقق شفافیت و انضباط مالی بوده است، اظهارکرد: در ادامه راه نیز باید در راستای نهادینه شدن و توجه ویژه به این موضوع، وقت بیشتری گذاشت و کمیسیون‌های تخصصی و کارگروه‌ها نیز نظارت بیشتری اعمال کنند تا برنامه‌هایی که به مردم در زمینه شفافیت داده بودیم، محقق شود.
وی تصریح کرد: درحال حاضر اطلاعات مختلفی روی سامانه فاش بارگذاری شده که می تواند در اصل رقابت‌پذیری و کنترل برخی از انحرافات احتمالی، عامل موثری باشد .
حیدری در ادامه با اشاره به ۲۱مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک، گفت: دراین راستا نیز در مرکز توانمندسازی و شبکه‌های کسب‌وکار خرد و خانگی، مبتنی بر زنجیره‌های ارزش، اقدامات خوبی شکل گرفته و مصوبه‌ای هم در این خصوص در بودجه امسال شهرداری مشهد داشته ایم .
رئیس شورای شهرمشهد با اشاره به روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی افزود: حمایت از تشکل‌های مردمی و مشارکت‌اجتماعی یکی از بحث‌های محوری و برنامه‌های شاخص شورای پنجم بوده است.
وی اضافه کرد: توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی، به ویژه در حوزه مشارکت‌های اجتماعی یکی از رویکردهای مورد تاکید شورای پنجم بوده و امیدواریم کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و شهرداری نیز برای رسیدن به استانداردهای مطلوب گام بردارند.
وی در ادامه با اشاره به ۲۵ مردادماه، روز خانواده، اظهارکرد: شیوع ویروس کرونا کانون خانواده و شبکه‌های خویشاوندی و ارتباطات خانوادگی را تحت‌الشعاع خود قرار داده و آثار روانی و اجتماعی نیز داشته است.
حیدری تصریح کرد: بر این اساس مدیریت شهری و حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید در راستای آموزش خانواده‌ها و تقویت آن تلاش کند.
رئیس شورای شهر مشهد، با اشاره به پیش رو بودن ماه محرم و صفر نیز، گفت: رویکرد مدیریت شهری در برگزاری مراسم عزاداری امام‌حسین(ع)، رویکردی است که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند، در این خصوص معتقدیم قطعا می توانیم هر خانه را به مکانی برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تبدیل کنیم.
تصویب دو لایحه و طرح دو فوریتی
همچنین در ادامه صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، لایحه دو فوریتی معرفی عامل ذی حساب اول معاونت اقتصادی، طرح دو فوریتی حمایت از کادردرمانی فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا واصلاح مصوبه مجوز انعقاد تامین ۲۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی و لوازم یدکی آن دردستورکار قرارگرفته و پس از بررسی به تصویب رسید.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات