جلسه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با مدیرعامل آبفا شیراز

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، در جلسه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار و تقدیر از اصحاب رسانه با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب شیراز برگزار شد فرصتی برای پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با مدیرعامل آبفا شیراز فراهم شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز در پاسخ به وضعیت آب‌رسانی به مردم شیراز گفت: بهره‌برداری از فاز اول ‌خط دوم انتقال آب به شیراز اقدامی تأثیرگذار بود که منجر به کاهش قابل‌توجه مشکلات درزمینهٔ تأمین آب در تابستان جاری شد.

بهمن بهروزی افزود: سال گذشته با ۱۰۰ تانکر آب‌رسانی انجام می‌شد اما امسال با ورود حدود 750 لیتر در ثانیه، از طریق خط دوم، توزیع آب تانکری به حداقل رسیده و تنها در مواردی معدود، نیاز به آب‌رسانی با تانکر شدیم.

وی اظهار داشت: کامل شدن این پروژه منجر به رفع کامل نیاز آبی شهرستان شیراز می شود و تلاش می‌کنیم که با بهسازی مخازن موجود و ایجاد مخازن جدید و رفع ایرادات خطوط انتقال، زمینه تأمین آب مطلوب و پایدار را فراهم کنیم.

مدیرعامل آبفا شیراز مجری طرح خط دوم آب‌رسانی شیراز را شرکت آب منطقه‌ای فارس اعلام کرد و گفت: این طرح بعد از حدود ۱۰ سال به بهره‌برداری رسید و در فاز اول، ۷۵۰ لیتربر ثانیه آب در محل مخزن دوکوهک، تحویل آبفا شیراز می‌شود؛ حال‌آنکه برای تکمیل این پروژه نیاز به اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال هستیم تا امکان تأمین ۳ هزار لیتربر ثانیه آب وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به بهینه‌سازی شبکه توزیع و انتقال آب گفت: اکثر منابع تأمین آب شرب شیراز در شمال و غرب این شهرستان واقع‌شده است که انتقال آب از منبع به مقصد که جنوب است فاصله زیاد دارد.

بهروزی با اشاره به مشکلات تأمین آب در شیراز گفت: در سطح کلان‌شهر شیراز روزانه ۳۰ حادثه در خطوط و شبکه  توزیع آب شیراز رخ می‌دهد که گاها این آسیب‌دیدگی در خطوط اصلی به دلیل تحمیل فشار صورت می‌گیرد؛ رسیدگی به این حوادث نیازمند قطع آب و ترمیم شبکه است بنابراین قطع موقت آب در برخی از مناطق امری منطقی و پذیرفته‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در بخشی دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شیراز بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی جنوب کشور در سال‌های اخیر بود.

این مقام مسئول افزود: پیش از راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شیراز قسمتی از فاضلاب شهری سرگردان بود که با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مشکل مرتفع شد و اکنون هیچ فاضلاب شهری سرگردانی در شیراز وجود ندارد.

همچنین وی در این جلسه در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد فاضلاب شهر صدرا از افتتاح تصفیه‌خانه شرق صدرا در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اقداماتی که صورت گرفته تصفیه‌خانه شرق صدرا در آینده نزدیک وارد مدار می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات