انجام بیش از ۲۵ هزار عملیات طی یک سال گذشته

انجام بیش از ۲۵ هزار عملیات طی یک سال گذشته

انجام بیش از ۲۵ هزار عملیات طی یک سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد جواد سبحانی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این معاونت اظهار کرد: طی شش ماه گذشته ۱۰ هزار ۹۴۲ نفر ساعت مستقری آتش نشانان و تجهیزات آتش نشانی برای حفظ ایمنی شهروندان در سطح شهر با توجه به برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی در اماکن تجمعی ثبت شده است.
وی افزود: همچنین طی ۶ ماه گذشته از سال جاری چهار هزار و ۳۵ مورد بازدید و تست شیرهای هیدرانت (آب آتش نشانی) در سطح شهر انجام شده است.
معاون عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین در ۶ ماه گذشته از سال جاری ۴۸ هزار و ۹۹۹ نفر ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت در ایستگاه ‌های عملیاتی برگزار شده است.
سبحانی به تشکیل تیم های ویژه آتش نشانی اشاره و بیان کرد: تشکیل تیم های عملیات ویژه در دو ایستگاه از جمله ایستگاه شماره هفت به عنوان اولین ایستگاه عملیات ویژه و ایستگاه شماره ۶ به عنوان دومین ایستگاه عملیات ویژه و آماده سازی ایستگاه شماره ۲۳ به عنوان ایستگاه ویژه غواصی از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.
وی اضافه کرد: تشکیل کمیته تدوین و بررسی سناریو برای انجام مانور ها با هدف، بررسی دقیق سناریو های دریافتی و اصلاح نواقص احتمالی پیش از پیاده سازی مانور از دیگر اقدامات این معاونت است .
معاون عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: همچنین از سال گذشته برنامه تمرین های عملیاتی ویژه مدیران ارشد حوزه عملیات آتش نشانی مشهد با هدف حفظ آمادگی جسمانی و ایجاد هماهنگی بین مدیران عملیاتی و مرور تاکتیک های عملیاتی حین ماموریت ها و ایجاد هماهنگی بین مناطق عملیات برنامه ریزی و در حال اجرا است.
سبحانی با اشاره به تدوین فرم اطلاعات پیش از حادثه تحت عنوان PIP که با جدیدترین استانداردهای روز دنیا پیاده سازی و برای نخستین بار در کشور در آتش نشانی مشهد در حال اجرا است، بیان کرد: تدوین فرم یکسان ثبت اطلاعات پیش از حادثه به منظور کمک به بهبود روند فرماندهی حادثه در زمان عملیات انجام شده و در ادامه با برگزاری جلسه توجیهی برای تکمیل فرم توسط روسای ایستگاه ها و برگزاری دوره آزمایشی این طرح توسط ایستگاه های عملیاتی نیز با همین محوریت در حال پیگیری است.
وی با بیان این که اصلاح و بهینه سازی، جانمایی ناوگان عملیاتی یکی دیگر اقدامات معاونت عملیات آتش نشانی مشهد طی یکسال گذشته بوده است، ادامه داد: این پروژه پس از اتمام پایش شرایط موجود و در پی جلسات متعدد با صرف زمان زیاد و بررسی ۱۹۷ خودرو عملیاتی و ۲۴ دستگاه موتورسیکلت عملیاتی سازمان انجام شد و نقشه های جانمایی بهینه سازی شد.
معاون عملیات آتش نشانی مشهد در ادامه به پهنه بندی شهر و تشکیل دو تیم افسر نگهبانی طی یکسال گذشته در حوزه عملیات اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف حضور سریع تر و موثرتر افسر نگهبانان در محل حوادث بوده است که در این طرح شهر مشهد به دو پهنه تقسیم و دو افسر نگهبان در ایستگاه های ۶ و ۴۳ مستقر شده و در نتیجه این طرح ، امکان پوشش دو حادثه مهم به صورت همزمان در دو نقطه جداگانه را فراهم کرده است .
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات