نیازمند اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری/ در حال  ...

نیازمند اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری/ در حال ...

نیازمند اعتبار سه هزار میلیارد تومانی برای خط سه قطار شهری/ در حال حاضر راه اندازی ایستگاه سلامت جز اولویت های ما نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز با بیان این مطلب، اظهار کرد: در حال حاضر تی. بی. ام شرقی خط سه قطار شهری مشهد تا به امروز حدود ۳۸۰ متر (از پایانه امام رضا (ع) به سمت سیدی) حفاری شده است.
وی افزود: برای حفاری این خط در زیر زمین از بزرگراه سردار شهید سلیمانی عبور کردیم و به سمت بولوار صبا در حال حرکت هستیم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین محدوده پایانه امام رضا (ع) تا میدان شهدا نیز با تمام قوت در حال اجرای عملیات هسته مرکزی ایستگاه های این پایانه تا شهدا است.
کیامرز خاطرنشان کرد: در خط دو نیز با توجه به موضوعات عمده ای که در حال پیگیری است، در محدوده دپو و رفع نواقص این خط در حال فعالیت هستیم. همچنین تلاش می کنیم تا بتوانیم منابع مالی خارجی خود را قطعی کنیم که این امر با توجه به شرایط موجود امری دشوار است اما با تمام قوا پیگیری آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در خط چهار قطار شهری نیز در حال احداث شفت سیستم هستیم، اضافه کرد: این موضوع بر اساس زمان بندی خود در حال انجام است و امید داریم بتوانیم با همین قدرت، روال کار خود را پیش ببریم.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در خصوص اعتبار این پروژه ها، تصریح کرد: بیشترین اعتبار ما حول محور اوراق مشارکت است. در حال حاضر ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت ما عملیاتی شده و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط دو و سه به صورت جداگانه لحاظ شده است. همچنین تلاش می کنیم تا از این منابع بهترین استفاده را انجام دهیم.
کیامرز گفت: اتمام پروژه خط سه قطار شهری یعنی؛ پایانه امام رضا (ع) تا میدان شهدا تا اواسط سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است که باید به دنبال تامین منابع مالی آن به مبلغ سه هزار میلیارد تومان باشیم.
وی در خصوص راه اندازی ایستگاه سلامت در خط دو قطار شهری مشهد ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در حال حاضر این ایستگاه جز اولویت ما نیست زیرا این ایستگاه در منطقه ای قرار دارد که از تراکم جمعیتی کمتری برخوردار است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات