کارخانه نوآوری بستری دائم برای ایده پردازی از جنس هم آفرینی است

کارخانه نوآوری بستری دائم برای ایده پردازی از جنس هم آفرینی است

کارخانه نوآوری بستری دائم برای ایده پردازی از جنس هم آفرینی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد هادی مهدی‌ نیا، در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره هم‌آفرینی مشهد که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد اظهار کرد: در گذشته رسیدن به یک طرح به صورت سنتی بود که در این فرآیند، رویکرد نخبه‌گرایانه بسیار محدود است.
وی افزود: طی دو دهه اخیر، با مطرح شدن فضای دیجیتال و عقلانیت پست مدرنیستی این گردونه زیر سوال رفته است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که فرآیند هم‌آفرینی به کمک افرادی می‌آید که صاحب ایده‌اند ولی بستر لازم برای بروز و ظهور آن را در فضای رسمی ندارند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنوراه هایی می تواند چنین فضایی را در اختیار افراد خلاق به ویژه جوانان بگذارد.
مهدی‌نیا با اشاره به بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و طرح نوسازی و بهسازی این محدوده بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در ابتدای فعالیت شورای پنجم این بود که تقریبا هیچکس نقد موثری نسبت به این طرح و عملکرد گذشته نداشته است.
وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مطرح شده این بود که فضاهای ایجاد شده در سطح منطقه ثامن که یکی از آن ها ره‌باغ‌ها است، معنا و مفهوم درستی در کارکرد مدنظر مجاورت حرم مطهر نداشته‌اند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: برخی از این ره باغ ها نیمه تمام بوده و از طرف دیگر، این فضاها، مکان‌رویداد مشخصی برای همنوایی با بارگاه منور رضوی ایجاد نکرده است.
مهدی نیا با بیان اینکه این هم‌آفرینی بستری برای ایده‌پردازی به منظور ایجاد هویت و معنا و رویداد در فضای ره‌باغ‌ها است، گفت: برهمین اساس در هجدهمین هم‌آفرینی مشهد ۱۰ تیم در ۱۰ شب متوالی و در قالب ۱۷ کارگاه ایده‌های خود را ارائه کردند که توسط داوران سطح یک کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و سرانجام ۶ طرح توسط ایشان برگزیده شد.
وی ادامه داد: از ۱۴۲ نفر شرکت‌کننده در این رویداد، ۹۰ درصد میانگین سنی کمتر از ۲۵ سال داشتند که نشانگر حضور فعال فارغ‌التحصیلان جوان و باانگیزه و ایده‌پرور است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد بیان کرد: امیدواریم این فضا، فرصت حل مشکلات پیش روی شهر و مدیریت شهری را با همفکری نسل جوان ، فراهم کند .
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات