عملیات اجرایی پل جمهوری و پل جام جم آغاز می شود

عملیات اجرایی پل جمهوری و پل جام جم آغاز می شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسماعیل صالحی، بولوار جمهوری اسلامی را مسیری مهم در انتقال ترافیک رینگ شمالی شیراز توصیف کرد و گفت: دوربرگردان های همسطح این بولوار در گذر زمان به دلیل افزایش چشمگیر ترافیک، و وجود شیب و پیچ های متوالی بسته شده است اما هنوز ۲دوربرگردان و نیز میدان جام جم باقی مانده که موجب تداخل ترافیک می شود که ساخت این پل ها که میدان جام جم و دوربرگردان همسطح نزدیک آنرا ایمن سازی کند، الزام آور است.
وی با اشاره به تکمیل رینگ "بزرگراه شهید سلیمانی- بولوار جمهوری" گفت: با اتصال ایمن این دو محور، ترافیک عبوری شرق و غرب ایمن سازی و از معابر خدماتی و گردشگری جدا می شود.
مهندس صالحی انتقال تردد خودروهای عبوری به رینگ بزرگراهی برای کاهش ترافیک میدان ارم، دانشگاه شیراز و .... و مراکز خدماتی میدان دانشجو، نمازی و حتی بولوار شهید چمران را اثرگذار دانست و افزود: با احداث پل چپگرد خروجی بزرگراه شهید سلیمانی و پل روگذر بولوار جمهوری، رینگ ترافیکی شمال شیراز تکمیل می شود.
وی با اعلام این مطلب که با احداث پل چپگرد در خروجی بزرگراه شهید سلیمانی و پل روگذر، بولوار جمهوری اسلامی ایمن سازی و دسترسی ها بهبود می یابد، گفت: تداخل ترافیک و سردرگمی شهروندان در یک محدوده ی وسیع به صفر می رسد.
معاون شهردار شیراز در ادامه، به افزایش ایمنی تردد عابران در کنار عبور منظم خودروها خبر داد و افزود: حتما معابر منتهی به صدا و سیما ، اماکن گردشگری و ... برای عابران پیاده ایمن سازی، و اختلاف ارتفاع بولوار جمهوری و تپه تلویزیون که کمی دید را ایجاد کرده، کاهش می یابد.
وی در توضیح عملکرد ترافیکی این محورها پس از بهره برداری گفت: ترافیک از بزرگراه شهید سلیمانی با عبور از پل چپگرد به سمت خیابان جهاد سازندگی، بولوار جمهوری اسلامی و دسترسی های محلی حرکت می کند و شهروندان برای ورود به بزرگراه شهید سلیمانی از طریق دوربرگردان ایمن از زیر پل جمهوری انتخاب مسیر خواهند کرد. دیگر مسیرها نیز بصورت همسطح انجام می شود
مهندس صالحی همچنین به ادامه عملیات ساخت فاز نهایی بزرگراه شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رینگ دروازه قرآن تا تقاطع غیرهمسطح شهدای جهاد با عبور از تقاطع شهدای انقلاب (جوادیه) به صورت بزرگراهی برقرار می شود. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات