از توزیع 65 هزار بسته معیشتی تا راه‌اندازی خط  ...

از توزیع 65 هزار بسته معیشتی تا راه‌اندازی خط ...

از توزیع 65 هزار بسته معیشتی تا راه‌اندازی خط تولید ماسک بهداشتی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رضا خواجه‌نائینی در یکصد و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد به تشریح اقدامات شهرداری در زمینه مقابله با ویروس کرونا پرداخت و با بیان اینکه 65 هزار بسته معیشتی به ارزش 16 میلیاردتومان بین ساکنان مناطق کم برخوردار و اقشار آسیب پذیر شهر مشهد توزیع شد، اظهارکرد: علاوه بر این، 30 هزار نفر از کارگران خدمات شهری، عمرانی و... نیز کارت هدیه یک میلیون تومانی دریافت کردند.

خواجه نایینی از توزیع پنج هزار و 839 بسته معیشتی توسط خیریه‌ها، انجمن‌ها و مساجد خبرداد و گفت: 11 هزار و 336 بسته توسط شورای اجتماعی محلات، سه هزار و 384 بسته توسط دفاتر تسهیل گری، 29 هزار و 637 بسته توسط مناطق و سازمان های شهرداری مشهد، هشت هزار بسته توسط آموزش و پرورش و چهار هزار و 304 بسته توسط سایر نهادها در بین مناطق کم برخوردار توزیع شده است.

وی در ادامه به دیگر مصوبه‌های حمایتی شورای شهر مشهد اشاره داشت و افزود: مبلغ 2.5 میلیارد تومان به جهاد دانشگاهی مشهد در راستای راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه تشخیص مولکولی اعطا شد و 5 میلیاردتومان نیز به منظور حمایت از کادر درمان کمک مالی داشتیم؛ 18 میلیاردتومان هم به منظور تهیه تجهیزات بهداشتی و پزشکی مانند ماسک، محلول ضدعفونی دست، مایع گندزدایی محیط و ... اختصاص پیدا کرد.

خواجه نایینی با اشاره به دیگر اقدامات حمایتی شهرداری در راستای حمایت از شهروندان آسیب پذیر، مراکز درمانی و کسب و کارها، افزود: از جمله این حمایت‌ها میتوان به بخشودگی 50 درصد اجاره بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری در مدت مذکور و بخشودگی اجاره دوره تعطیلی کلیه فضاهای فراهنگی، تفریحی، ورزشی، پیاده روها و محوطه های عمومی، بازارهای سیار و سایر مواردی که طبق مصوبات استانی مقابله با ویروس کرونا تعطیل بودند؛ اشاره کرد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری در ادامه گفت: بخشودگی آبونمان تمامی تاکسی های تحت نظارت شهرداری از ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان خرداد ماه سال جاری، اعطای مهلت پرداخت بدهی مرتبط با خدمات صدور مجوز فعالیت های مرتبط با مدیریت شهری تا تیر ماه سال جاری و بخشودگی 50 درصد بهای یاد شده در سه ماهه ابتدایی سال جاری و اعطای مهلت سه ماهه به تمام بدهی ها و چک های شهروندان از دیگر اقدامات حمایتی شهرداری بوده که براساس مصوبات شورا انجام داده است.

خواجه نایینی همچنین با اشاره به تامین و توزیع بیش از دو میلیون ماسک بهداشتی ویژه کارکنان، مراجعان و فعالان در محیط های پرخطر (ماسک نمدی برای کارگران حوزه خدمات شهری و فضای سبز، ماسک سه لایه برای کارکنان اداری و مراجعان، ماسک فیلتر دار N95 برای کارکنان محیط های حساس و پر خطر سامل سازمان فردوس ها، مدیریت پسماند) و تامین محلول ضدعفونی کننده دست جهت کارکنان و مراجعان به ساختمان های اداری، گفت: راه‌اندازی خط تولید ماسک بهداشتی وِیژه کارکنان شهرداری مشهد و اهدا به سایر دستگاه های اجرایی و مراکز درمانی، با ظرفیت تولید روزانه 10 هزار عدد ماسک N95، خرید و استقرار یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل در عرصه میدان شهدا جهت استفاده در مواقع اضطراری، تامین 30 هزار قرص ویتامین D3 برای کارگران خدمات شهری و فضای سبز، تامین مایع ضدعفونی کننده سطوح جهت گندزدایی اماکن عمومی و معابر شهری، تامین تجهیزات موردنیاز مه پاشی و گندزدایی محیط های عمومی و تامین تجهیزات مورد نیاز جهت غربالگری ورودی ساختمان ها و اجرای عملیات ضدعفونی محیط از دیگر اقدامات شهرداری بوده است.

وی در رابطه با اقدامات ویژه برای کارکنان و مراجعان شهرداری، اضافه کرد: این بخش نیز شامل تشکیل تیم های پزشکی سیار برای معاینه و تست موارد مشکوک ابتدا به ویروس کرونا، تامین دستگاه های تب سنج برای ورودی تمامی ساختمان های شهرداری و الزام مراجعان به انجام تست تب سنجی و استفاده از محلول ضدعفونی دست، پایش روزانه سلامت کارگران خدمات شهری و فضای سبز مناطق، انجام تست تشخیص کرونا با کیت های مخصوص ویژه کارکنان شهرداری، راه اندازی سامانه تلفن داخلی 2115 ویژه کارکنان شهرداری با پاسخگویی در خصوص موضوع (روزانه از 8 تا 14) و الزام مراجعان به ساختمان های شهرداری نسبت به استفاده از ماسک های بهداشتی در مبادی ورودی می شود.

خواجه نایینی در رابطه با اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی شهرداری، گفت: در این بخش نیز اقدامات ما شامل نصب بیلبرد و استرابورد آموزشی، تهیه کلیپ، تهیه گزارش تصویری، تولید و توزیع پوستر و بروشور و سایر اقلام آموزشی و... می شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات