آغاز بهره‌برداری از 11 طرح آبرسانی شهری و روستایی در آذربایجان غربی

آغاز بهره‌برداری از 11 طرح آبرسانی شهری و روستایی در آذربایجان غربی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا رضوی" با بیان اینکه از این تعداد طرح، هشت طرح در حوزه آبرسانی به روستاهای استان است، اظهار داشت: برای اجرا و آماده بهره برداری شدن این طرح‌ها، 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، صندوق توسعه ملی و مشارکت بنیاد علوی هزینه شده است.
وی گفت: آبرسانی به روستاهای محلملوی علیا و سفلی، امامقلی کندی علیا و سفلی و تامین آب شرب روستاهای جغال و قیزیل سوری در شهرستان چالدران و تامین آب شرب روستای جان عزیز ماکو و مجتمع قره قشلاق سلماس، طرح‌های آماده بهره برداری در حوزه آبرسانی روستایی را شامل می‌شوند.
وی با اعلام اینکه در این طرح‌ها، 9 هزار و 350 متر خط انتقال آب و هفت هزار و 800 متر شبکه توزیع آب، اجرا و سه باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت 90 متر مکعب احداث شده است، افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها، 433 خانوار روستایی با یک‌هزار و 496 نفر جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، آبرسانی به مناطق جنوب شرقی شهر ارومیه را از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری در هفته دولت اعلام و اظهار کرد: در این طرح، چهار کیلومتر خط انتقال آبرسانی به مخزن توحید یک مابین بلوار صد متری خدادوست تا انتهای خیابان انعام، منشعب از خط انتقال 800 میلی متری موجود، اجرا شده است.
رضوی، تامین آب مسکن مهر گلشهر و احداث ایستگاه پمپاژ ریحان آباد شهر ارومیه را از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری در هفته دولت اعلام کرد و افزود: برای اجرا و آماده بهره برداری شدن این طرح‌ها، در مجموع 116 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات عمرانی و داخلی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی هزینه شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات