نیازمند نقشه‌ جامع در حوزه مدیریت پسماند منطقه هستیم

نیازمند نقشه‌ جامع در حوزه مدیریت پسماند منطقه هستیم

سعید ابریشمی‌راد در مراسم تکریم مدیرعامل پیشین شرکت بازیافت و مدیریت پسماند کاشان و آران و بیدگل و معارفه سرپرست این شرکت عنوان کرد: مدیریت پسماند مهم‌ترین مسئله در حوزه مدیریت شهری به شمار می‌رود و آینده متعلق به نگاهی است که این این چالش را به درستی درک کند.

وی، با یادآوری اینکه خدمات شهری ویترین فعالیت در شهر و نگه داشت شهر مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت شهرداری‌هاست افزود: صاحب‌نظران حوزه مدیریت شهری برای ارزیابی عملکرد شهرداران قبل از بررسی پروژه‌های عمرانی، به وضعیت نگه داشت شهر و به طور مشخص به تنظیف و پاکیزگی شهر توجه می‌کنند.

شهردار کاشان با اشاره به ورود «مدیریت پسماند» به ادبیات مدیریت شهری بیان کرد: شاید به راحتی از کنار این عبارت عبور می‌کنیم اما باید بدانیم مهم‌ترین عنصر ساختاری بعد از شهرداری تشکیلاتی مانند مجموعه بازیافت و مدیریت پسماند است و اگر بخش دچار مشکل شود و وظایف آن به درستی انجام نشود بقیه ابعاد اداره شهر نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

ابریشمی‌راد، چالش آینده نه تنها کشور بلکه کره زمین را مدیریت پسماند دانست و گفت: اگر امروز به ابعاد مسئله به درستی توجه نکینم فردا بسیار دیر است و افرادی که به مسئله با نگاه سطحی می‌نگرند عمق و اهمیت موضوع را درنیافته‌اند و نمی‌دانند چه مسئولیت بزرگی در این زمینه وجود دارد.

وی، فعالیت شرکت بازیافت را در چند سال اخیر متفاوت از دوران‌های گذشته ارزیابی و اذعان کرد: با وجود تلاش‌های بسیار احساس می‌کنم تا قبل از این برهه با وجود تمام تلاش‌های انکارناپذیر، مسئله تنها در قالب وظیفه سازمانی و در امتداد رویه و مسئولیت تنظیف شهری محسوب می‌شد این در حالی است که متولی این جایگاه باید کل فرآیند را مدیریت کرده و یکی از پیشگامان اصلی در این حوزه باشد.

شهردار کاشان با بیان اینکه مدیریت پیشین شرکت ریل‌گذاری درستی در حوزه مدیریت پسماند انجام داده، خواستار ادامه مسیر از سوی سرپرست جدید شرکت شد و عنوان کرد: مهم درست پیمودن مسیر است و سرعت طی کردن آن در مرتبه بعدی اهمیت قرار می‌گیرد چراکه اگر مسیر صحیح باشد در نهایت به مقصد می‌رسیم اما در صورت انتخاب راه اشتباه، با شتاب بیشتر از مقصد دورتر می‌شویم.

وی، دغدغه‌های زیست محیطی، تقویت تعامل کاری، هماهنگی با هیئت مدیره و...را از جمله موضوعاتی ذکر کرد که باید در دوره جدید مدیریت شرکت بازیافت منطقه به آن مدنظر قرار گیرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات