تجدید میثاق مشهد با ماه محرم

تجدید میثاق مشهد با ماه محرم

تجدید میثاق مشهد با ماه محرم

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی شهرداری مشهد، رضا دانایی با اشاره به رسالت سازمان در راستای هویت بخشی به سیمای بصری و ترویج پیام قیام عاشورا در ماه محرم و صفر، اظهارکرد: باتوجه به اوج گیری ویروس کرونا و اهمیت اجرای برنامه‌ های فرهنگی ویژه ماه محرم و صفر، تمامی برنامه‌ های مذهبی با رعایت محدودیت‌ ها و پروتکل‌ های بهداشتی با در نظر گرفتن سلامت آحاد شهروندان مشهدی برگزار می‌ شود.
وی افزود: فضا آرایی ویژه ایام شامل نصب سه هزار پرچم آویز ستونی، هزار و ۲۰۰ عدد پرچم بیرقی در مسیر خطوط بی‌.آر.تی در مناطق ثامن، یک، سه ، هشت، ۹ و ۱۱، نصب دو هزار عدد پرچم بیرقی سر دری مشکی و ۱۲۴ عدد بنر بر روی سازه‌ های تبلیغات هیئات مذهبی نصب شده است. همچنین نصب ۱۰ عدد سازه پارچه ‌ای، ۱۸۰ پرده نوشته بر روی پل‌ های سطح شهر و ساخت و اکران ۶۵ اثر از طرح‌ های منتخب در فراخوان ویژه محرم، صورت گرفته است.
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: مشارکت در برگزاری مراسم آغازین دهه اول ماه محرم، مشارکت در برگزاری ۱۰ برنامه سوگواری در عرصه میدان شهدا، مشارکت در اجرای ۱۰ برنامه با شورای هیات مذهبی، حمایت از برگزاری ۳۹ برنامه توسط تشکل و هیئت‌ ها و مشارکت در برگزاری ۱۰ برنامه تعزیه خوانی از جمله اقدامات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد است که در راستای افزایش مشارکت و توانمندسازی هیات برای اجرای مراسم‌ های فرهنگی و مذهبی انجام می ‌شود.
دانایی ضمن اشاره به مشارکت این سازمان برای فضاسازی شهر با مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: هزار و ۵۰۰ بنر آویز با هدف آماده ‌سازی فضای شهر برای ایام سوگواری امام حسین (ع) به صورت مشارکتی نصب خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین مسابقه کتابخوانی با موضوع محرم به صورت مجازی و راه‌ اندازی پویش فضل حسینی با موضوع جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان که توسط اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ اجرا می ‌شود، از دیگر برنامه ‌های در نظر گرفته شده ویژه این ایام است.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات