2 پروژه برقی استان گیلان به بهره‌برداری رسید

2 پروژه برقی استان گیلان به بهره‌برداری رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ارسلان زارع" استاندار گیلان در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: یکی از اقدامات شایسته دولت در راستای خدمت رسانی به مردم، به ویژه در عرصه عمران و آبادانی، عملکرد صنعت برق و مجموعه خدمات وزارت نیرو است.
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در صنعت برق، در تابستان امسال با حداقل خاموشی مواجه بودیم که این امر به‌خاطر تلاش‌ها و اجرای پروژه‌هایی است که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از آنها هستیم.
استاندار گیلان گفت: در شرایط امروز که کشور درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی این پروژه با تعداد کمی از عوامل اجرایی پروژه افتتاح می‌شود، هر چند که علاقه‌مند بودیم این پروژه با حضور همه دست اندرکاران به بهره برداری می‌رسید.
زارع گفت: بهره برداری از این پروژه‌ها علاوه بر تامین برق مشترکان، از نظر اقتصادی و صنعتی نیز بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم که تا پایان سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری دیگر پروژه های شرکت برق منطقه ای گیلان باشیم.
"بهمن داراب زاده" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در آیین افتتاح پروژه های برق‌رسانی به مشترکان گفت: در سال گذشته با تابستان بسیار گرمی در کشور و استان روبه رو بودیم که این امر موجب شده بود تا از بسیاری از پست‌های برق در استان حدود 92 درصد بارگیری شود که این مقدار بهره برداری از ترانس‌ها خارج از شرایط استاندارد بود.
وی افزود: وضعیت بارگیری از ترانس‌ها موجب شد تا بررسی کاملی از تمامی تجهیزات شرکت به جهت شناسایی و آسیب شنایی چالش‌ها انجام شود که با تلاش‌های صورت گرفته، به‌رغم این که میانگین دما در امسال نسبت به سال گذشته یک درجه افزایش یافته بود، اما توانستیم تابستان سال جاری را با موفقیت و بدون خاموشی برنامه ریزی سپری کنیم.
گفتنی است همزمان با افتتاح این پروژه در شهرستان رشت، پروژه افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست آستانه از 60 مگاولت آمپر به 80 مگاولت آمپر به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.
شایان ذکر است که اين طرح‌ها با اعتباری حدود 206 میلیارد ریال و با استفاده صد درصدي از تجهيزات ساخت داخل اجرا شده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات