معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا شیراز : با استفاده از سیستم های تله متری و کنترل ثبت دقیق وضعیت آبرسانی، آب موجود، به صورت یکسان در اختیار مشترکین قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، حسام خسروی با اشاره به افزایش مصرف آب نسبت به سال گذشته اظهار داشت: ظرفیت تولید آب به طور متوسط 533 هزار متر مکعب در شبانه روز بود که با توجه به الحاق روستاهای اقماری و نیز شیوع ویروس کرونا تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته مصرف تا 14 درصد افزایش داشته است.

خسروی تعداد انشعابات آب در شیراز را 758 فقره اعلام کرد و گفت: در فصول گرم به دلیل مهاجرت فصلی از شهرهای جنوبی استان فارس و استان های جنوبی و نیز الحاق روستاها جمعیت شیراز به بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر می رسد.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا شیراز با یادآوری این مطلب که تامین آب کلانشهر شیراز از منابع سطحی و زیر زمینی است گفت: 190 حلقه چاه حدود 80 درصد و خط انتقال آب از سد درود زن مابقی آب کلانشهر شیراز را تامین می کند.

وی از اضافه شدن 25 هزار انشعاب جدید آب در شیراز خبر داد و افزود: برای گذر از بحران تابستان و ویروس کرونا، بیش از 680 متر مکعب آب در شبانه روز احتیاج بود.

خسروی با تاکید بر اقدامات انجام شده برای کاهش اثرات تنش آبی در تابستان سال جاری گفت: با حفر، تجهیز، راه اندازی و بهسازی 19 حلقه چاه 39 هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید اضافه شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: خط اول سد درودزن 95 هزار متر مکعب در شبانه روز را تامین می کرد که با افتتاح فاز اول خط دوم آبرسانی با ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه معادل 65 هزار متر مکعب در ثانیه در شبانه روز وارد مدار بهره برداری شد.

وی با اشاره به مصرف زیاد آب ناشی از افزایش دما در تابستان، الحاق روستاها و کرونا افزود: با تمامی اقدامات انجام گرفته برای تامین آب، افزون بر 40 هزار متر مکعب بر ثانیه کمبود آب وجود دارد که در برخی مناطق شهر باعث افت فشار و بعضا به قطعی آب منجر شده است.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا شیراز با اشاره به شبکه توزیع آب غیر استاندارد روستاهای تازه الحاق شده گفت: شبکه توزیع آب غیر استاندارد، نبود منابع آب مناسب و انشعاب های غیر مجاز زیاد در روستاهای الحاق شده، تامین آب را با مشکل مواجه کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتقال آب از مخزن دوکوهک به مخزن معالی آباد برای توزیع و انتقال به جنوب شهر شیراز توسط یک خط لوله 600 میلی متر به طول 12 کیلومتر در مدت زمان 3 ماه اجرا شد.

خسروی گفت: مهم‌ترین پروژه‌های که می‌تواند تنش آبی سال‌های آینده شهر شیراز را مرتفع سازد اجرای فاز تکمیلی خط دوم درود زن به شیراز از محل مخزن دوکوهک تا مخزن معالی آباد می‌باشد.

وی از برنامه های آتی آبرسانی جهت بهبود وضعیت خبر داد و گفت: اجرای ادامه خط انتقال 600 میلی متر دوکوهک از پل جهاد تا پل معالی آباد، بازسازی مخازن میانرود به حجم 30 هزار متر مکعب، ساخت مخزن حسین آباد به حجم 20 هزار متر مکعب، حفاری 6 حلقه چاه آبرفتی و آهکی و نیز بازسازی درب چاه از برنامه های بهبود وضعیت آبرسانی است.

خسروی افزود: از دیگر برنامه های آتی جهت بهبود وضعیت آبرسانی به کلانشهر شیراز اجرای 70 کیلومتر شبکه توزیع آب در مناطق جنوب و مرکز شهر و روستاهای اقماری، تکمیل سیستم های تله متری و کنترل تاسیسات در شبکه توزیع آب، ساخت 2 باب ایستگاه پمپاژ، اجرای خطوط آبرسانی حدود 20 کیلومتر، اجرای بخشی از رینگ شرقی آبرسانی از مخزن 40 هزار میانرود تا منطقه سلطان آباد و شهرک صنعتی، اجرای خط جمع آوری چاه های حدید الحفر آب زنگی و اجرای خط رفت و برگشت اراضی برف فروشان است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات