استقرار اکیپ‌های راهداری در جاده‌ها و تجهیز راهدارخانه‌ها

استقرار اکیپ‌های راهداری در جاده‌ها و تجهیز راهدارخانه‌ها

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی اکیپ‌های راهداری برای فصل سرما، گفت: حدود۱۶ دستگاه هواشناسی فعال در گردنه‌های کشور نصب شده است که تا اواسط سال آینده به۶۰ دستگاه می‌رسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر شهریار افندی‌زاده ـ رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ـ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگرچه طرح زمستانی از۲۰ آذر ماه آغاز می‌شود، شروع فصل سرما با توجه به اخبار هواشناسی از دو هفته گذشته تمام نیروهای راهداری را در جاده‌های کشور بسیج و جلسه‌ای با۲۰ استان سردسیر کشور برگزار کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که کلیه نیروهای ما در راه‌های کشور مستقر هستند، افزود:از۱۹۸ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی ، ۲۶ هزار کیلومتر راه‌های شریانی است که بیشترین ترافیک را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تلاش داریم در سال جاری حدود هزار و۱۴۰ اکیپ با بیش از ۱۱ هزار پرسنل راهداری را در راه‌های کشور مستقر کنیم، تصریح کرد:با توجه به توان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات به دستگاه‌های ما اضافه شده است و در مجموع با هفت هزار و۵۵۰ دستگاه ماشین آلات در راه‌های کشور مستقر هستیم.

وی با اشاره به این‌که حدود ۵۰۲ گردنه داریم که ۵۲ گردنه بسیار حساس و برف‌گیر هستند، افزود:خوشبختانه با اطلاعاتی که از راه‌های کشور داریم تمام نیروهای راهدار در جاده‌های کشور مستقر هستند و هدف ما این است که هیچ راهی بسته نشود.

افندی زاده در ادامه خاطرنشان‌کرد:به دلیل ریزش‌های احتمالی از کوه‌، ممکن است برخی راه‌ها به صورت موقت بسته شود که مردم می‌توانند از طریق مرکز مدیریت راه‌های کشور، سامانه گویای ۱۴۱، سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ و سایت www.iran 141.ir اطلاعات کافی از وضعیت راه‌ها کسب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این‌که در کنار ۶۲۵ راهدارخانه نسبت به استقرار ماشین آلات راهدای و گشت‌های راهداری اقدام کرده‌ایم، اظهار کرد: در سال جاری بیش از۶۵۰ هزار تن مخلوط شن و نمک را در آشیانه‌ها مستقر کرده‌ایم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مجهز شدن برخی راهدارخانه‌ها برای استقرار مسافران در صورت نیاز خبر داد و گفت: تلاش کرده‌ایم که از دستگاه آب و نمک پاش نیز استفاده کنیم که تاثیر بسیاری در بازگشایی راه‌ها دارد.

وی به استفاده از دستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای اشاره و تصریح کرد:حدود ۱۶ دستگاه هواشناسی فعال در گردنه‌های کشور نصب شده است که تا اواسط سال آینده به۶۰ دستگاه می‌رسد.

 

 

    نظرات