وجود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی با پتانسیل آلودگی بالا در قزوین

وجود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی با پتانسیل آلودگی بالا در قزوین

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست قزوین، حسن عباس نژاد با اعلام این مطلب افزود : استان قزوین با دارا بودن واحدهای متعدد، یکی از قطب های صنعتی کشور است که در بازار محصولات، حمل و نقل و کارآفرینی کشور نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قزوین در نزدیکی پایتخت و دارا بودن قابلیت های مختلف در زمینه پیشرفت صنعتی، کشاورزی، اشتغال از دیر باز مورد توجه صاحبان صنعت بوده که منجر به ایجاد بیش از ۱۴ شهرک های صنعتی و استقرار بیش از ۳۰۰۰ واحد صنعتی شده است که از این تعداد واحد بیش از ۵۰۰ واحد دارای پتانسیل بالای آلودگی محیط زیست در استان است.

عباس نژاد ادامه  داد: از این تعداد واحد مشخص شده که در ۱۳ گروه صنعتی مستقر می باشد تعداد ۱۴۶ واحد خود اظهاری انجام داده،۲۲۱ واحد دارای تصفیه خانه، ۱۸ واحد دارای سیستمonline ، ۱۰ واحد مشمول ارزیابی و ۹۷ واحد دارای سپتیک تانک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین گفت: تمام واحدهای صنعتی دارای پتانسیل آلودگی در سطح این استان تحت پایش و نظارت کارشناسان اداره کل و واحدهای تابعه بوده و بصورت شبانه روز بازدید و مورد پایش قرار می گیرد.

عباس نژاد اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان در صورت داشتن هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست پس از دریافت اخطاریه و عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست به مراجع قضایی ارجاع و بعنوان صنایع آلاینده جهت برخورد قانونی با آنان معرفی خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت : تمام تلاش حفاظت محیط زیست این استان برای کاهش بار آلودگی و اثرات آن در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و استفاده بهینه از سیستم های کنترلی و اصلاح و بازسازی فرایندهای تولید و افزایش راندمان بهره وری با کمترین آسیب به محیط زیست و رفع الودگی است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات