معاون استاندار تهران: حمل و نقل عمومی در تهران افزایش نرخ ندارد

تهران - معاون امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به ابلاغ بسته حمایتی وزارت کشور برای شهرداری ها تاکید کرد: بخش های مختلف حمل و نقل عمومی تا پایان امسال افزایش نرخ نخواهند داشت.



'محمدرضا محمودی' روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کمیته حمل و نقل و هدفمند کردن یارانه ها در استانداری تهران تشکیل و احکام ۱۲ عضو آن نیز ابلاغ شده است.
وی افزود: کمیته حمل و نقل و هدفمند کردن یارانه ها در ۱۲ شهرستان استان تهران نیز به ریاست فرمانداران تشکیل و جلسات آن برگزار شده است.
معاون استاندار تهران گفت: اگر بر اثر هدفمندکردن یارانه ها نرخ سوخت افزایش یابد دولت تفاوت افزایش نرخ سوخت را به بخش حمل و نقل عمومی می پردازد.
وی عوارض ساختمانی و صدور پروانه ساخت و ساز را از دیگر خدماتی ذکر کرد که امسال مشمول افزایش نرخ نمی شود.
محمودی با اشاره به تایید مصوبات شوراها توسط فرمانداری هر شهرستان بیان کرد: به فرمانداری ها ابلاغ شده تا اگر شوراها نرخ عوارض ساختمانی را افزایش دادند، تایید نشود.
وی افزود: با تمامی آژانسها، تاکسی داران و اتحادیه های صنفی حمل و نقل هماهنگی شده و همکاری خوبی در این زمینه شکل گرفته است.
وی گفت: براساس این که نرخ سوخت چه میزان افزایش یابد، تعداد مراجعه شهروندان به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد.
معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: این مهم موجب کاهش ترافیک و زمان جابجایی شده و افزایش سرعت ناوگان حمل و نقل عمومی و ظرفیت آن را موجب می شود.
وی با بیان این که ناوگان اتوبوسرانی در تهران با ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند، گفت: با مدیریت صحیح در تهران و شهرستان ها می توان این ظرفیت را ارتقا داد.
محمودی به برنامه حوزه عمرانی برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در شهرستان ها و همچنین ۶۰۰ دستگاه ون و مینی بوس به این ناوگان افزوده شده است.
وی خاطر نشان کرد: ممکن است در روزهای نخست هدفمند کردن یارانه ها در برخی مسیرها ترافیک ایجاد شود اما بتدریج که مردم با نوع وسیله نقلیه و مسیرهای حرکت آشنا شوند، وضعیت تعدیل می شود.
معاون استاندار تهران با اشاره به یارانه وزارت کشور برای مترو و اتوبوس های شهری گفت: بخشی از این یارانه پرداخت شده و مابقی آن نیز تا پایان امسال واریز می شود.
وی اظهار داشت: واگن هایی که خریداری شده بود به مترو تحویل داده شده و زمان جابجایی مسافر در مسیرهای حرکت به طور چشمگیری کاهش یافته است.
وی گفت که تا پایان امسال تعداد بیشتری واگن تحویل مترو می شود و این به افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی کمک می کند.
محمودی همچنین از سرمایه گذاری ویژه در مسیرهای تردد دانشجویان از تهران به شهرستان ها خبر داد و گفت: از ناوگان حمل و نقل سازمان ها و ادارات تهران در صورتی که امکان داشته باشد، برای کاهش تراکم جمعیت در برخی خطوط استفاده می شود.
معاون استاندار تهران همچنین گفت: مناقصه ها در استانداری و دستگاه های دولتی در تهران افزایش نرخ نخواهد داشت و اگر پیمانکاری که در مناقصه شرکت کرده است، نرخ را نسبت به پیش از هدفمندکردن یارانه ها افزایش دهد، پذیرفته نمی شود.
وی از مکاتبه با سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد و گفت: مقرر شده تا خدمات این سازمان افزایش نرخ نداشته باشد.
محمودی اقدام شهرداری و شورای شهر تهران برای اعتراض به تعرفه های نظام مهندسی ساختمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: استانداری نیز از این اقدام حمایت می کند و خواهان کاهش تعرفه هاست.

    نظرات