مدیریت آب چهار محل وبختیاری به کمیته ویژه و بی‌طرف در سطح ملی واگذار شود

مدیریت آب چهار محل وبختیاری به کمیته ویژه و بی‌طرف در سطح ملی واگذار شود

http://www.bananews.ir/نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت:هر چند مردم ولایتمدار این استان قدردان اقدامات رئیس جمهوردر زمینه آب استان هستند، اما باید عنایت ویژه‌ای صورت گیرد و زمینه‌ای فراهم شود که این استان بیشتر از آب تولیدی خود بهره‌مند شده و از اقدامات کسانی که قصد غبار آلوده کردن فضا را دارند، پیشگیری شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام در ورزشگاه انقلاب شهرکرد در جمع مردم استان، افزود: این دولت انصافا چه در عرصه خارجی و چه در عرصه داخلی زمینه گستر فضای انسانی و حق‌طلبی بود.

وی با بیان این که سفرهای استانی از ابتکارات زیبای دولت نهم بوده و امری ماندگار برای دولت‌های آینده خواهد بود، تصریح کرد: توزیع عادلانه ثروت ملی، پیوند عمیق ملت و دولت و شتاب بخشیدن به حرکت سازنده کشور از مهمترین برکات سفرهای استانی رئیس جمهور بوده است .

حجت‌الاسلام نکونام، استقبال مردم در این دوره را از دوره‌های قبل بیشتر دانست و اظهارکرد: مردم انتظار دارند در این مرحله که دولت دهم در مراحل پایانی خود است، همه وعده‌های قبل را عملیاتی کرده و از فرصت باقیمانده در ساخت و ساز و ایجاد اشتغال استان به خوبی بهره گیرد.

وی با اشاره به این که مردم استان چهارمحال و بختیاری بیش از دیگر استان ظلم، فشار و عقب افتادگی‌ها را تحمل کرده‌اند، خاطر نشان کرد: نظام اسلامی تاکنون قدم‌های زیادی را برای رفع محرومیت برداشته و تحول بزرگی را در سطح کشور ایجاد کرده است، اما تا رفع محرومیت فاصله زیادی باقی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: فقر، بیکاری و بن بست بودن استان از مشکلات عمده استان چهارمحال و بختیاری است.

به گفته وی، مردم اصیل، خوش باطن، مومن و متدین و بهره‌مند از اصالت‌های فکری چهارمحال و بختیاری، استان‌شان حدود یک دهم آب کشور را دارد، اما خود از این نعمت ‌بهره زیادی ندارند یا به آنها تخصیص داده نمی‌شود یا اگر هم تخصیص داده می‌شود، زمینه بهره‌مندی آن فراهم نشده است و امکان استفاده را ندارند.

امام جمعه شهرکرد اظهارکرد: ظلم بزرگی که در حق این مردم شده این است که به آنها القاء می‌شود،این مردم مانع بهره‌مندی دیگران از آب هستند، این در حالی است که با آشنایی که از این مردم در گذشته و حال دارم و با توجه به آگاهی از مشکلات آنان، نه در این ایام و نه در سابق هیچ گاه نشنیده‌ام که آنها مخالف انتقال آب از این استان باشند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: حرف مردم اصیل چهارمحال و بختیاری این است که نه تنها خود از آب استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب بهره‌مند شوند، بلکه دیگر مناطق کشور نیز از آب استان‌شان استفاده کنند.

وی گفت: لازم است مدیریت آب استان به استانهای دیگر و افراد زیاده‌خواه داده نشود و طبق دستور مقام معظم رهبری این مهم به کمیته ویژه و بی‌طرف در سطح ملی واگذار شده تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه در استان در گفتگو با ایسنا ، با بیان این که در دوران مدیریت دکتر احمدی نژاد، گام‌های مطلوبی برای آب چهارمحال و بختیاری برداشته شده است، تصریح کرد: هر چند مردم ولایتمدار این استان قدردان این اقدامات هستند، اما باید عنایت ویژه‌ای صورت گیرد و زمینه‌ای فراهم شود که این استان بیشتر از آب تولیدی خود بهره‌مند شوند و از اقدامات کسانی که قصد غبار آلوده کردن فضا را دارند، پیشگیری شود.

حجت‌الاسلام نکونام خاطر نشان کرد: هرچند چهارمحال و بختیاری مشکلات و محرومیت‌های زیادی دارد، اما کارهای عمرانی و سازندگی زیادی در سالهای اخیر در آن صورت گرفته است، ولی باید به موازات کارهای عمرانی، کارهای فکری و فرهنگی نیز در استان انجام شود.

وی ادامه داد: باید شرایطی برای احداث مجتمع بزرگ حوزوی با توجه به نیاز حوزه و ضرورت‌های روز استان فراهم شود که این مهم مساعدت رئیس جمهور و هیئت دولت را می‌طلبد.

امام جمعه شهرکرد اظهارکرد: در حال حاضر در دانشگاه‌های استان۵۰۰ هیئت علمی و استاد رسمی و۵۰ هزار دانشجو مشغول به فعالیت‌های علمی بوده، اما متاسفانه دانشجویان استان از امکانات رفاهی و زندگی محدودی برخوردار هستند.

به گفته وی، وجود این مشکلات موجب می‌شود تحصیل کرده‌های استان، دیگر استان‌ها را برای زندگی خود انتخاب کنند.

 

 

    نظرات