کارشناس حمل و نقل:  جاده‌ها براساس اصول مهندسی ساخته نشده‌اند

کارشناس حمل و نقل: جاده‌ها براساس اصول مهندسی ساخته نشده‌اند

http://www.bananews.ir/یک کارشناس حمل و نقل گفت: وزارت راه وزارتخانه‌ای هزینه‌بر است و باید بودجه‌ی کافی برای آن درنظر گرفته شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمود رستم‌افشار در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: باید برای وزارت راه بودجه‌ی کافی در نظر گرفته شود تا بتواند مشکلات موجود جاده‌ها را برطرف کند.

وی افزود: جاده‌های کشور از همان ابتدا براساس اصول مهندسی و راه‌سازی ساخته نشده‌اند و همین موضوع باعث شده، جاده‌هایی با میزان ایمنی پایین داشته باشیم.

رستم افشار ادامه داد: ضروری است جاده‌ها را متناسب با سرعت و تکنولوژی اتومبیل‌ها بسازیم. در حال حاضر اگرچه از لحاظ دانش فنی توانمند هستیم اما از استاندارد‌های جاده‌های ایمن فاصله داریم و این بازمی‌گردد به موضوع اجرایی و فقدان بودجه‌ی کافی برای وزارت راه.

رستم افشار در پایان با تاکید بر این‌که بخش مهمی از ایمنی جاده‌ها بازمی‌گردد به میزان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد. ضروری است به رانندگان، آموزش فرهنگ رانندگی داده شود، چراکه داشتن فرهنگ ایمنی و رانندگی از مهم‌ترین مولفه‌های ایمنی در جاده‌ها است.

 

 

    نظرات