مانع شادی و نشاط مردم نشویم

مانع شادی و نشاط مردم نشویم

مانع شادی و نشاط مردم نشویم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با بیان اینکه در جامعه پرتلاطم امروز باید بدنبال پیدا نمودن راه‌های اتحاد و همدلی باشیم، اظهارکرد: علاوه‌بر این، عوامل ایجادکننده فاصله بین مردم و دولت و حکومت و نظام را هم باید شناسایی کرد.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به نیازهای جوانان و توجه به فکر عمومی و دیدگاه اجتماعی مردم و مشکلاتی که تحمل می‌کنند، گفت: مدیریت شهری و در راس آن، شورای شهر مسئولیت و رسالت جدی در این حوزه دارد؛ البته باید توجه داشت که دستگاه‌هایی فراتر از این، مسئولیت اصلی را دارند و نباید بی‌توجه باشند.

موحدی‎‌زاده با بیان اینکه برخورداری شهرداری از امکانات و زیرساخت‌هایی چون فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی، بوستان‌ها و ... محوریت و کانون این مجموعه را مدیریت شهری القا می‌کند، افزود: مدیریت شهری و حوزه فرهنگی شهرداری هم باید به موضوعات مختلفی توجه کند که اولین آن، ترویج فرهنگ شهرنشینی و شهروندی است؛ چراکه اگر فرهنگ جامعه درست شود و پایه‌های قوی‌تری داشته باشد، در مقابل امواج متلاطم اجتماعی و اقتصادی می‌تواند مقاومت کند و حتی راه‌حل برون‌رفت از موانع و مشکلات را هم بیابد.

وی در ادامه گفت: مدیریت شهری مشهد برای ترویج فرهنگ شهروندی امکانات خوبی دارد ولی باید عزم و اراده هم وجود داشته باشد.

موحدی‌‎زاده دومین نکته‌ای که حوزه فرهنگی باید به آن بپردازد را توجه به حقوق شهروندان، در کنار فرهنگسازی دانست و تصریح کرد: مردم ما بهترین و نجیب‌ترین مردم هستند و پیوسته نشان داده‌اند که هیچگاه از کلیت نظام نمی‌گذرند؛ مردم باید بتوانند نیازهای خود را در قالب یک نظام حکومتی تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگی باید از حقوق شهروندان دفاع کند و این مهم رسالت سازمان فرهنگی است، گفت: شورای پنجم مشهد منشور حقوق شهرنشینی را 2 سال قبل تصویب و برنامه های مختلفی را برای اجرایی کردن آن تعریف کرد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با بیان اینکه جامعه و نسل جوان ما نیاز به مبرمی به نشاط در زندگی دارد، اظهارکرد: شاد بودن، شاد زیستن و نشاط‌ورزی یکی از نیازهای طبیعی و غریزی است که خداوند در وجود همگان به ودیعه گذاشته است؛ انسان بانشاط، پرتحرک و فعال‌تر و امیدوارتر خواهد بود.

موحدی‌زاده افزود: امیدواریم همه دستگاه‌ها، خود را مسئول نشاط‌آفرینی بدانند و بی‌جهت مانع از شادی و نشاط عمومی نشوند؛ اعمال محدودیت نشان داده که راه حل مناسبی نیست و مردم را از ما دور می‌کند و موجب دلسردی خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم همه در کنار هم، اعم از منتقدین و دغدغه‌مندان و ... به این مهم توجه کنیم که اگر شور و نشاط و شادی را از مردم بگیریم، بازتاب منفی خواهد داشت و بین مردم و حکومت فاصله ایجاد می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات