اخلاق و منش اصیل ورزشی، در بین ورزشکاران جوان بسط  ...

اخلاق و منش اصیل ورزشی، در بین ورزشکاران جوان بسط ...

اخلاق و منش اصیل ورزشی، در بین ورزشکاران جوان بسط و ترویج داده شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه تجلیل از بازنشستگان و بزرگان، ابتدایی‌ترین وظیفه ماست، اظهارکرد: پیشکسوتان، استوانه‌ها و اساس حوزه ورزش هستند و باید در فضای میدان هم نقش‌آفرینی کنند.

حیدری در ادامه گفت: دنیایی که این بزرگان در عرصه‌های ورزشی حضور داشتند و تلاش کردند و افتخار آفریدند، با دنیای امروز ورزشکاران ما متفاوت است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان، الگو و اسوه هستند و زمانی که قدم در عرصه ورزش گذاشتند، مسائل اقتصادی و پول مطرح نبوده است، افزود: اساس کار و فعالیت‌ این عزیزان، عشق و علاقه و فداکاری بوده و همین مهم سبب شده تا شرایط گذشته متمایز از امروز باشد.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: پیشکسوتان باید پیوسته در تعامل و ارتباط با نسل جوان باشند و از ظرفیت آنها در فضاهای ورزشی و در جمع جوانان بهره گرفت؛ جوانان ما باید بدانند که در ورزش حرف اول را منش قهرمانی و پهلوانی می‌زده و امروز جای خالی آن حس می‌شود.

حیدری با تاکید بر لزوم خاطره‌گویی و بیان سختی‌ها و مشقت‌هایی که این عزیزان در گذشته با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند، تصریح کرد: خلاء این کار فرهنگی به شدت حس می‌شود و عمیقا به آن نیاز داریم؛ حوزه اخلاق، جوانمردی، فتوت و مردانگی محور ورزش بوده ولی متاسفانه نسبت به گذشته کمرنگ شده است.

وی در ادامه گفت: تجلیل، امری بدیهی است و تجلیل واقعی زمانی محقق خواهد شد که از این ذخایر و سرمایه‌های ارزشمند که خود حاملان بخشی از فرهنگ اصیل ورزشی هستند، به بهترین شکل استفاده و بهره‌برداری شود.

حیدری با بیان اینکه شهرداری باید در بحث تدوین خاطرات پیشکسوتان و بزرگان ورزشی در قالب مطالعات شفاهی اقدام کند تا بعنوان اثری ماندگار برای سال‌های آینده بماند و در جهت اصلاح فرهنگ و اخلاق ورزشی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: از حوزه تربیت بدنی شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم‌های این‌چنینی تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم در بحث‌های عملی و اجرایی بهتر بتوان نقش‌آفرینی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات