پناهگاه حیات وحش زریوار پتانسیل توسعه استان کردستان

پناهگاه حیات وحش زریوار پتانسیل توسعه استان کردستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان، استاندار این استان با بیان اینکه اجرای طرح گردشگری پایدار می تواند تالاب زریوار را به قطب صنعت گردشگری غرب کشور تبدیل کند، گفت: زریوار یک ظرفیت بزرگ زیست محیطی و گردشگری برای استان است ولی تلاش برنامه محور برای تحقق این مهم انجام نشده است.

بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه اولین کمیته استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار با بیان اینکه همواره در مورد زریوار و ساماندهی آن صحبت می شود ولی توجه جدی به آن نشده است، اظهار داشت: اگر در یک دهه اخیر نسبت به ساماندهی و رفع مشکلات تالاب زریوار اقدام می شد این تالاب می توانست یک منبع درآمدی پایدار برای کردستان باشد.

وی افزود: راه نجات زریوار و کاستن از مشکلات آن بکار گرفتن بخش خصوصی توانمند و دارای برنامه است .

استاندار کردستان در خصوص اجرای برنامه های مختلف در راستای مدیریت جامع زریوار اضافه کرد: بهتر است سازمان حفاظت محیط زیست کشور ومعاونت مربوطه قانون حفاظت از تالابها را در مورد زریوار محقق نماید و اداره کل استان را یاری نماید تا عوامل تهدید کننده آن را رفع کند.

وی در خصوص حضور شهرداری و فعالیتهای آنها طی سال های اخیر در محدوده گردشگری زریوار گفت: شهرداری مریوان چندین سال است در محدوده مذکور حضور دارد ولی در حفظ پناهگاه حیات وحش زریوار موفق عمل نکرده که امروزه شاهد مشکلات متعدد از جمله اتلاف ناشی از سوء مدیریت پسماند و پساب در آنجا هستیم.

استاندار کردستان تاکید کرد:  اقتضا می نماید شهرداری مریوان نیز مانند هر نهاد دیگری تابع قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست باشد و ساختار و دستورالعمل های حفظ تالاب  را بپذیرد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات