نقش وعده در تکمیل آزادراه‌ تهران ـ شمال

نقش وعده در تکمیل آزادراه‌ تهران ـ شمال

http://www.bananews.ir/پس از وعده‌های مکرر برای تکمیل آزادراه‌ تهران ـ شمال که سالهاست به آرزویی برای سفری ایمن و سریع به شمال کشور تبدیل شده است، آخرین وعده داده شده مبنی بر تکمیل قطعه چهارم از چالوس تا مرزن آباد تا پایان سال جاری با اما و اگر‌هایی همراه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  بنا بر اعلام مسوولان، به شرط تامین منابع چهار سال برای افتتاح کامل آزادراه تهران ـ شمال زمان لازم است.

مهندس احمد صادقی درباره آزادراه تهران ـ شمال و وعده برای تکمیل قطعه چهارم آن تا پایان سال جاری تصریح کرد: آیا پایان سال زمان مشخصی نیست؟

وی ادامه داد: ‌تمام تلاش ما این است که این پروژه هرچه سریع‌تر افتتاح شود اما شرایط جوی متغیر است و با توجه به این‌که در شمال کشور بارندگی بسیار زیاد است در حین بارندگی عملیات راهسازی تعطیل می‌شود اما تلاش ما این است که اگر فصل کاری اجازه دهد تا پایان سال آزادراه زیر عبور برود.

همچنین رضا پیل‌پایه ـ قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی- در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که این کار صورت گیرد اما این مسئله به طرف مشارکت بستگی دارد.

احداث این آزادراه به بیش از۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد این درحالی است که کل اعتبار اختصاص یافته به این پروژه طی ۱۵ سال گذشته کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

حال باید منتظر بمانیم تا مشخص شود که روش جدید مسوولان مبنی برساخت پروژه‌های بخش راه توسط بخش خصوصی می‌تواند باعث به ثمر رسیدن این پروژه و برخی دیگر از پروژه‌ها شود که دولت‌های زیادی وعده تکمیل آنها را داده‌اند اما همچنان بی‌سرانجام مانده‌اند.

 

 

    نظرات