افزایش ۶ برابری بارندگی در تهران

افزایش ۶ برابری بارندگی در تهران

http://www.bananews.ir/مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اظهار امیدواری نسبت به ادامه پائیز نرمال در استان طبق پیش بینی ها گفت: در پائیز امسال، میزان بارش ها نسبت به سال گذشته در تهران ۶ برابر افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو ارتقایی در گفتگو با مهر از وضعیت مطلوب و مناسب منابع آبی به دلیل وقوع بارندگی های اخیر در کشور خبر داد و گفت: البته مهرماه (آغاز سال آبی جدید) ماه خشکی بود.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران، اظهار داشت: با این حال در آبان ماه امسال بارندگی های مناسبی داشتیم و در سطح استان تهران و البرز وضعیت مطلوبی ایجاد شد.

ارتقایی با بیان اینکه در برخی از حوزه ها از جمله سد کرج بالغ بر ۱۷۳ میلیمتر در روزهای بارندگی طی هفته گذشته بارش به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به متوسط بارندگی استان که ۳۴۰ میلیمتر است ۸۱ میلیمتر در طول حدود ۵ روز اوضاع مناسبی محسوب می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم همانطور که پیش بینی شده است پاییز نرمالی را به لحاظ بارندگی داشته باشیم.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران، خاطر نشان کرد: وضعیت مخازن سدهای استان که آب شرب پایتخت را تامین می کنند نیز به نحوی است که در روزهای بارندگی ۵۵۵ میلیون متر مکعب آب به ثبت رسیده بود.

به گفته ارتقایی، این میزان نسبت به سال قبل در آبان ماه ۱۴ میلیون متر مکعب بیشتر است و در مقایسه با میزان بارندگی نیز در سال گذشته، ۱۴ میلیمتر در هفته اول آبان ماه بارندگی داشتیم که در درازمدت ۲۱ میلیمتر بیشتر بوده است.

وی تاکید کرد: در مقایسه با سال قبل و درازمدت نیز به ترتیب ۶ و ۴ برابر افزایش بارندگی داشتیم که امیدواریم ادامه داشته باشد چون فقط با یک بارندگی نمی توان قضاوت کرد.

این مقام مسئول در آب منطقه ای تهران، تاکید کرد: با این حال اگر اوضاع مناسب پیش برود تا فصل زمستان می توان امیدوار بود که میزان بارش های مناسبی در حوزه های آبریزی اطراف تهران داشته باشیم.

 

 

    نظرات