افزایش قیمت مسکن با اجرای پروژه ساخت یک بزرگراه

افزایش قیمت مسکن با اجرای پروژه ساخت یک بزرگراه

http://www.bananews.ir/الزام تخلیه برای برخی از مالکانی که خانه آنها در طرح شهرداری برای اجرای پروژه ساخت یک بزرگراه قرار دارد تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت ملک در این منطقه را افزایش داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسکن به عنوان یکی از نیازهای ضروری همواره دغدغه بسیاری از مردم و مسئولین بوده است و همین موضوع باعث شده که محرک های اقتصادی و یا سیاست های دولت بیشترین تاثیر را بر قیمت مسکن بگذارد و تجربه هم ثابت کرده هرگاه قیمت مسکن افزایش پیدا کند دیگر به قیمت های پیش از آن بازنمی گردد.

در این راستا برخی از سیاست های اعمال شده از سوی نهادها و سازمان های دولتی تاثیر زیادی را بر افزایش قیمت مسکن در یک محله و یا منطقه خاص می گذارد بطوریکه تصمیم اخیر شهرداری تهران برای تخریب بخشی از منطقه ۷ تهران و ساخت ادامه بزرگراه امام علی منجر به افزایش قیمت مسکن در این منطقه شده است.

براساس این گزارش شهرداری منطقه از مدتی قبل بصورت جدی برای ساخت ادامه بزرگراه امام علی اقدام کرده است و به تمامی خانه ها و مغازه های تجاری این منطقه که در مسیر ساخت اتوبان هستند فرصت ۳ ماهه ای برای تخلیه داده است که همین امر باعث شده که بخش زیادی از ساکنان به دنبال یافتن مسکن مناسب در این محدوده باشند که همین امر قیمت مسکن را افزایش داده است.

به گفته یکی از مالکان از زمانیکه به دلیل اخطار شهرداری به دنبال یافتن مسکن هستند قیمت برخی از آپارتمان تا مترمربعی ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است در حالیکه قیمت واقعی ملک این نیست و وقتی تب خرید خانه فروکش کند قیمت ها ممکن است به روال سابق بازگردد و موجب زیان خریداران شود.

بنابراین به نظر می رسد که در زمان رکود مسکن، مالکان موقعیت مناسبی به دست آورده اند و حاضر به فروش با قیمت کمتر نیستند. بر اساس این گزارش قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز در این منطقه از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در نوسان است اما در این مدت قیمت ها با نوسان بیشتری مواجه شده اند و برخی سعی دارند از اجبار خریداران برای فروش با قیمت بیشتر استفاده کنند.

مهر

 

    نظرات