استحصال بیوگاز از محل دفن زباله ها

استحصال بیوگاز از محل دفن زباله ها

استحصال بیوگاز از محل دفن زباله ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در ۱۹ دسامبر سال ۱۹۹۴، سازمان ملل متحد با توجه به اهمیت حفاظت از لایه اوزون و لزوم اتحاد کشورها در این زمینه، روز ۱۶ سپتامبر را با عنوان روز بین المللی «حفاظت از لایه اوزون» نام گذاری کرد تا هر سال در این روز، اهمیت خاص این موضوع به کشورها یادآوری شود.
هم اکنون با استحصال بیوگاز از محل دفن زباله ها در مجتمع صنعتی شماره یک سازمان مدیریت پسماند، روزانه بیش از ۱۲ هزار کیلو وات برق از گاز متان تولید می شود که هدف اصلی از انجام این طرح کاهش اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از انتشار گاز متان و افزایش گازهای گلخانه ای است.
نیروگاه تولید برق از بیو گاز در سال ۸۸ در مشهد احداث شد که در آن تاریخ نخستین نیروگاه از این نوع در خاورمیانه به شمار می رفت و پس از آن در شهرهای تهران و شیراز نیز این نیروگاه تولید برق از بیوگاز احداث شد.
استحصال بیوگاز، علاوه بر کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از انتشار بوی بد در محل دفن زباله می کاهد و استفاده از انرژی های نوین را افزایش می دهد. در نتیجه جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی است و از نظر اقتصادی نیز کاملا به صرفه است.
در همین راستا پروژه احداث دومین نیروگاه بیوگاز سوز تولید برق از گاز محل دفن زباله ها به ظرفیت سه مگا وات برق در ساعت در مجتمع صنعتی شماره دو جاده مشهد- میامی در حال پیگیری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات