استفاده از درخواست های مردمی ۱۳۷ در تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد/  ...

استفاده از درخواست های مردمی ۱۳۷ در تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد/ ...

استفاده از درخواست های مردمی ۱۳۷ در تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مشهد/ آسفالت معابر بدون دریافت سهم مشارکت از شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد حسین ودیعی که در یک چهارشنبه پاسخگویی دیگر، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی مستقیم تماس های شهروندان بود، اظهار کرد: از کارشناسان مرکز ۱۳۷ که کار بسیاری سختی را در حوزه دریافت و پاسخگویی به درخواست های مردمی در خط مقدم مدیریت شهری برای ارتباط با شهروندان متحمل می شوند، تشکر می کنم، ۱۳۷، نزدیکترین و راحت ترین مسیر ارتباطی شهروندان با شهرداری است.
وی افزود: ما نیز در شورای اسلامی شهر، به عنوان نمایندگان مردم، برنامه ها و بودجه سالیانه را تدوین می کنیم اما به دلیل حجم سنگین کار و وسعت شهر، راه های ارتباطی مختلفی از جمله ۱۳۷، کمیته های نظارتی، شورای اجتماعی محلات، سامانه شورایاوران و ... را در نظر گرفته ایم تا هیچ مسئله و مشکلی از دید ما پنهان نماند.
۱۳۷، خط مقدم شهرداری برای ارتباط با شهروندان
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره با اینکه ۱۳۷، سامانه ای همیشه در دسترس برای شهروندان است، بیان کرد: بیشترین درخواست های شهروندان از شهرداری در تماس با مرکز ۱۳۷، نظارت بر ساخت و سازها، توسعه و نگهداری فضای سبز، آسفالت معابر، سد معبر، رفت و روب و نظافت معابر و ... بوده است و جای خوشحالی است که تنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد شهروندان، درخواست های شخصی مطرح کرده و بیش از ۸۵ درصد تماس های مردمی ۱۳۷ به مطرح ساختن موضوعات عمومی محله، منطقه و شهر اختصاص دارد.
ودیعی با اشاره به در پیش رو بودن تدوین، بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: ما به شهروندان این نوید و قول را می دهیم که در سال جاری، درخواست های آنان بر اساس تحلیل درخواست های مردمی ۱۳۷، در تدوین، بررسی و تصویب بودجه سال آینده شهرداری استفاده شود.
وی اضافه کرد: خوشبختانه اتفاقات و اقدامات خوبی طی سه سال گذشته در حوزه آسفالت و فضای سبز که از اصلی ترین درخواست های مردمی ۱۳۷ است، انجام شده است و یا در حال انجام است، با این حال آماده شنیدن درخواست های مردمی در این حوزه، از طریق ۱۳۷ هستیم.
حذف دریافت حق مشارکت برای آسفالت معابر
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه آسفالت اعلام کرده ایم، تمام معابر خاکی و نیازمند به روکش آسفالت، که قبلا نیازمند دریافت هزینه مشارکت از ساکنان بوده و به همین علت کار متوقف شده بود، بدون دریافت هزینه مشارکت، آسفالت شود و بعدا هزینه مشارکت در بدهی ملک به شهرداری گنجانده شود. البته مسکن و شهرسازی، قبلا باید هزینه آماده سازی معابر را در هنگام طراحی نقشه، متقبل می شد که این مهم محقق نشده است و حال به دوش شهرداری افتاده است.
ودیعی بیان کرد: در این دوره مدیریت شهری، تاکنون ۹۰ پارک احداث کرده ایم که ۶۰ پارک در مناطق پیرامونی و کم برخوردار بوده است و با قطعیت می توان گفت، مشهد سرآمد کلان شهرها در حوزه فضای سبز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات