تسهیلات تشویقی مشارکت شهروندان در آبیاری درختان

تسهیلات تشویقی مشارکت شهروندان در آبیاری درختان

تسهیلات تشویقی مشارکت شهروندان در آبیاری درختان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در کنترل گرد و غبار و آلودگی هوا، اظهار کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز، نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است. همچنین بسیاری از تنش های اجتماعی و آلودگی های محیطی به واسطه درختان، کاهش پیدا می کند و اثرات مثبتی بر روح و روان شهروندان دارد.
وی افزود: نقش شهروندان در حفظ و نگهداری درختان معابر فرعی، تنها یک شعار گذرا نیست و می تواند به عنوان یک سرمایه اجتماعی مهم به شمار رود و زنجیره خدمات شهری را در توسعه فضای سبز تکمیل کند.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه مراقبت از فضای سبز، ممانعت از آسیب رسانی به درختان، حفظ و نگهداری از بوستان ها موضوعی است که نیاز به مشارکت و همراهی هر چه بیشتر شهروندان دارد، بیان کرد: شهرداری مشهد برای قدردانی از مشارکت شهروندان در نگهداشت درختان معابر فرعی، تسهیلات تشویقی در نظر گرفته است که این تشویق شامل تخفیف در عوارض نوسازی سالیانه شهروندان مشارکت کننده است.
سلامی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.parks..mashhad.ir در بخش خدمات الکترونیکی به سامانه «تسهیلات تشویقی مشارکت شهروندان در آبیاری درختان» مراجعه و با افزودن کد ملی، شماره همراه و کدنوسازی منزل، درخواست خود را به صورت سیستمی ثبت کنند.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری ۱۶۰ درخواست دیگر نیز از سوی شهروندان برای آبیاری هزار و ۳۶۰ درخت در سامانه به ثبت رسیده است که این تعداد درخت در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۱۱۲ اصله بوده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: همچنین تاکنون تعداد ۱۵ هزار و ۶۴۱ اصله درخت در معابر فرعی و در مقابل منازل تحت پوشش این طرح مشارکتی قرار گرفته و توسط شهروندان آبیاری می شود.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات