ثبت احجام و پیشرفت پروژه های شهرداری مشهد توسط پیمانکاران و مشاوران  ...

ثبت احجام و پیشرفت پروژه های شهرداری مشهد توسط پیمانکاران و مشاوران ...

ثبت احجام و پیشرفت پروژه های شهرداری مشهد توسط پیمانکاران و مشاوران در سامانه «مبصا»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جمال حسن بارانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: «صورت وضعیت» و «متره» و «برآورد» یکی از بخش های ضروری در طراحی، مدیریت و اجرای پروژه های عمرانی است و محاسبه احجام و مقادیر فعالیت ها در برآورد اولیه پروژه و در حین اجرای کار، جهت تعیین مبلغ کارهای انجام شده به صورت دوره ای و به منظور تامین مالی پیمانکار در طول مدت قرارداد یک ضرورت لاینفک به شمار می آید.
وی افزود: با ایجاد این فرآیند سه مرحله ای در سامانه های «مبصا»، پیمانکاران و مشاوران می توانند احجام فعالیت های انجام شده پروژه خود را مانند حجم خاکبرداری، حجم بتن ‌ریزی، متراژ لوله، سطح چمن و .... را ثبت کرده و در گردش بیاندازند تا پس از تایید احجام توسط ناظر یا ناظر عالیه، در محله آخر، درصد پیشرفت پروژه توسط کارشناس کنترل پروژه حوزه مدیریتی در سامانه «مبصا» تعیین و به سامانه کنترل پروژه (EPM) ارسال شود.
مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی عملکرد شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین به منظور استفاده کاربران سامانه «مبصا» همچون راهبران محلی، تامین کنندگان، ناظرین و کارشناسان کنترل پروژه فایل‌ ها و فیلم های آموزشی این فرآیند در قسمت بخشنامه ‌های سامانه «مبصا» به آدرس https://www.mabsa.mashhad.irقابل مشاهده و دریافت است.
بارانی خاطرنشان کرد: سامانه «مبصا» با بیش از پنج هزار کاربر شامل؛ پرسنل شهرداری مشهد، پیمانکاران، مشاوران و فروشندگان و بیش از ۴۶ هزار پیمان در سطح شهرداری مشهد در حال فعالیت است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات