روند مناسب اجرای مسکن مهر در سنندج

روند مناسب اجرای مسکن مهر در سنندج

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان روند فعلی احداث واحدهای مسکن مهر در این استان را مناسب دانست و گفت: کردستان یکی از استانهای برتر کشور در این زمینه به شمار می رود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سه شنبه شب جمعی از خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان با همراهی مدیرکل و شماری از مدیران مسکن و شهرسازی این استان از روند اجرای پروژه های مسکن مهر در شهر سنندج بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت پروژه های این بخش قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید مدیرکل مسکن و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۷۶۱ واحد مسکن مهر در کردستان آماده بهره برداری است، اظهار داشت: ۵۵ درصد سهمیه مسکن مهر به شهرستان سنندج اختصاص دارد و وضعیت پروژه های این بخش نیز رضایتبخش و قابل قبول است.

محمد رسولی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن مسکن مهر در کردستان تا پایان سال ۹۲ هیچ خانواری بدون مسکن در این استان نخواهد بود، افزود: با توجه به پرداخت تسهیلات بانکی و با کمک خیرین مسکن ساز برای کمک به اقشار محروم جامعه سه هزار واحد مسکن نیز در دست احداث برای این اقشار از جامعه در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی گفت: به دنبال بررسی های انجام شده انتظارمی رود با اعطای تسهیلات ویژه به اقشار خاص و کم درآمد از جمله مدد جویان تحت پوشش کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز صاحب خانه شوند.

اولین پروژه ای که روز گذشته مورد بازدید قرار گرفت، مربوط به مسکن مهر خبرنگاران بود که این پروژه دارای ۱۰۸ واحد مسکن ۷۵ متری است که با پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی و آورده شخصی ۱۶ میلیون تومانی اعضاء با پیشرفت ۴۵ درصدی تا پایان اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

در ادامه این بازدید از پروژه تعاونی ۴۴ با هفت هزار و ۶۰۰ واحد و یکی از بزرگترین پروژه ها در کل کشور بازدید به عمل آمد که تنها برای آماده سازی زمین این پروژه بالغ بر شش میلیون متر مکعب عملیات خاکی انجام شده است که فاز نخست این پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی تا پایان سال ۹۰ به بهره برداری می رسد.

پروژه ۲۲۰ واحدی کارکنان اداره کل اقتصاد و دارایی نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

پروژه ۱۱ هزار واحدی جهاد کشاورزی با تفاهم نامه مسکن و شهر سازی، بانک مسکن و سازنده در حال ساخت است که با پیشرفت ۴۰ درصدی سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

پروژه ۷۶۰ هزار واحدی نیمه صنعتی صدا و سیما، کارکنان بانک کشاورزی و کارکنان بیمارستان را شامل می شود که پانصد و ۳۰ میلیارد تومان آن را بانک مسکن، ملی و تجارت و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر آورده خود افراد متقاضی است که این پروژه نیز در مجموع با پیشرفت ۷۰ درصدی تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد بود.

پروژه ۲۵۰ واحدی آسمان مسکن تاکسیرانی با پرداخت تسهیلات ۲۲ میلیون تومانی به اعضا و پیشرفت ۴۵ درصدی در حال اجراست که این پروژه نیز تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

پروژه هزار و ۷۲۸ واحدی دگایران سنندج نیز در ادامه این برنامه مورد بازدید قرار گرفت که در این پروژه در مجموع با پرداخت تسهیلات ۶۰ میلیارد تومان و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و آورده ۱۱ میلیون تومانی اعضاء انتظار می رود که تا پایان شهریور سال آینده برای افتتاح آماده شود.

در حال حاضر هفت هزار و ۵۲۹ واحد مسکن مهر در استان آماده تحویل به مردم و متقاضیان است و بر اساس برنامه این واگذاری ها به صورت مستمر تا پایان سال جاری انجام می شود.

 

 

    نظرات