وزیر نیرو:  انتقال آب از دریای خزر برای رفع نیازهای شرب و صنعت اقتصادی است

وزیر نیرو: انتقال آب از دریای خزر برای رفع نیازهای شرب و صنعت اقتصادی است

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو، طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان را از طرحهای بزرگ دانست و افزود: مطالعات این طرح نشان می‌دهد که انتقال آب از دریای خزر برای رفع نیازهای شرب و صنعت اقتصادی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید نامجو در جلسه بررسی روند اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، گفت : در این سفر با حضور تیمی از کارشناسان، مطالعات اولیه طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین خواستار مشارکت بخش خصوصی در اجرای این طرح شد و افزود: دولت نیز از اجرای این طرح حمایت می‌کند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان باید حداقل هزینه، حداکثر مشارکت، مسائل زیست محیطی و.. مد نظر قرار گیرید.

استاندار سمنان نیز در این جلسه با اشاره به خدمات ارائه شده توسط دولت گفت: خدمات ارائه شده در دولت‌های نهم و دهم معادل خدمات ۳۲ سال بعد از انقلاب اسلامی است.

عباس رهی، طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را یکی از طرحهای مهم عنوان کرد و افزود: با تامین آب، رشد اقتصادی قابل توجهی در استان ایجاد می شود.

معاون امور آب وزارت نیرو نیز در این نشست طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را طرحی بزرگ و با هدف تامین آب استان سمنان دانست و تصریح کرد: در جلسه اخیری که در این رابطه برگزار شده است، مطالعات اولیه و فازبندی طرح بررسی شده و به نتایجی هم رسیده است.

عطارزاده افزود: در این نشست گزارشی از اهداف، تحقیقات و مطالعات انجام شده در این خصوص ارایه می‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی هم طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را طرحی بزرگ خواند و خواستار توجه ویژه به آن شد.

حجت‌الاسلام ملک‌محمدی با اشاره به سخنان رییس‌جمهوری در اجتماع مردم سمنان در دور سوم سفرهای استانی و با توجه به اهمیت این طرح گفت: این طرح باید از نظر اعتباری و اجرایی مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی، این طرح را مورد توجه قوای مجریه و مقننه عنوان کرد و افزود: نمایندگان استان نیز از این طرح حمایت می‌کنند و رییس مجلس در سفر اخیر خود به استان بر اجرای آن تاکید ویژه داشت.

 

 

    نظرات