جبران محدودیت‌های ناشی از کرونا با فضاآرایی شهر در هفته دفاع مقدس

جبران محدودیت‌های ناشی از کرونا با فضاآرایی شهر در هفته دفاع مقدس

جبران محدودیت‌های ناشی از کرونا با فضاآرایی شهر در هفته دفاع مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی ضمن فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: در راستای تجلیل از رشادت ها و مقام والای شهیدان هشت سال دفاع مقدس برنامه هایی توسط این سازمان برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به مراسم رونمایی از سردیس شهدای دفاع مقدس، فضاآرایی گسترده شهر، اکران تصاویر شهدا و اجرای نقاشی دیواری اشاره کرد.
وی با اشاره به محتوا محور بودن بیشتر برنامه‌های جاری در هفته دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت اکران ‌های شهری در این مناسبت، افزود: باتوجه به شرایطی که هم ‌اکنون در آن قرار داریم بیشتر برنامه ‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت این مناسبت افتخارآفرین، به صورت اکران شهری، فضاآرایی و رونمایی از سردیس شهدای هشت سال دفاع مقدس، رونمایی از سردیس شهید ابراهیم فخرایی، شهید صارمی، شهید حبرانی و رونمایی از دیوارنگاری‌های منتخب فراخوان نقاشی دیواری ویژه شهدا در نظر گرفته شده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین با هدف فضاآرایی ویژه این ایام، سه هزار آویز ستونی با طرح ایران و مشکی، ۱۵ هزار بیرق بی آر تی با طرح ایران مشکی در اطراف حرم، میدان پارک و وکیل آیاد نصب خواهد شد. همچنین ۱۰ عدد حجله شهید نیز در سطح شهر نصب و جانمایی خواهد شد.
مصحفی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات این سازمان در هفته دفاع مقدس می توان به اجرای نقاشی های دیواری ویژه شهدا( در راستای فراخوان روشنای شهر ۳) که شامل طرح شهید قربانی در منطقه یک، شهید قاسمی دانا در منطقه سه، شهید حسینی محراب در منطقه چهار، شهید بسکابادی در منطقه شش، شهید دهقان و شهید سلیمانی در منطقه هفت، شهید کاوه، شهید آبشناس و شهید محرابی در منطقه ۹ و شهید ابراهیم هادی در منطقه ۱۲، اشاره کرد.
وی اضافه کرد: ۵۳ قاب عکس شهری مزین به تصاویر شهدای دفاع مقدس در سطح شهر اکران شده است. تصاویر منتخب با وجود شاخص ‌های شغلی و اقشار مختلف جامعه در هشت سال دفاع مقدس انتخاب شده است و حضور آحاد افراد جامعه اعم از کشاورز، دانش اموز، روحانی، کارمند و... به چشم می‌خورد.
گفتنی است ویژه برنامه روضه خوانی درب منازل شهدا تحت عنوان «هرکوچه شهید، یک حسینیه» به همت فرهنگسرای سردار شهید قاسم سلیمانی از دیگر برنامه ‌های تدارک دیده شده این ایام است.

حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات